شهری

تقدیر از شهرداری مشهد و اهدای جایزه بنیاد جهانی انرژی در ایران

کد خبر : 46478

در مراسم جایزه انرژی گلوب ایران از پروژه شهرداری مشهد “احداث نیروگاه‌های خورشیدی بر بام ساختمان‌های اداری به منظور تامین ۲۰ درصد برق مصرفی” به‌عنوان یکی از سه طرح برتر در بخش انرژی جایزه بنیاد جهانی انرژی (اسکار انرژی) تقدیر به عمل آمد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، “سیدکمال‌الدین شاهچراغی”، مدیرکل پشتیبانی و نایب رییس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی به عنوان نماینده شهرداری مشهد در مراسم اهدای جوایز بنیاد جهانی انرژی که در سالن همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش با حضور چهره‌های ملی و بین‌المللی برگزار شد، گفت: در راستای تحقق بخشیدن به توسعه پایدار شهرها، مدیریت شهری مشهد حضور در همایش‌هایی با مضمون شهرهای پایدار را به منظور تبادل تجربیات و دانش در راستای کاهش آلودگی محیط زیست و تامین نیازهای شهر در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه شهرداری با ارسال پروژه منتخب خود به جایزه بنیاد جهانی انرژی در ایران، در فرآیند امتیازدهی و داوری قرار گرفت، افزود: در این دوره، ۳۱۱ پروژه در هفت رشته آب، هوا، زمین، انرژی، جوانان، ساختمان پایدار و استارتاپ پایدار شرکت کرده بودند که پس از سه مرحله داوری پروژه‌ها، در هر رشته؛ از سه پروژه برتر دعوت به عمل آمد.

به گفته شاهچراغی، پروژه “احداث نیروگاه های برق خورشیدی بر بام ساختمان‌های شهرداری” به عنوان یکی از سه پروژه بخش انرژی انتخاب شد و در این مراسم از آن با اهدای لوح معتبر توسط رییس بنیاد جهانی انرژی، تقدیر به عمل آمد.

نایب رییس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد افزود: بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر که در بیانات مقام معظم رهبری در روز درختکاری مورد تاکید خاص ایشان قرار گرفت، موضوعی است که اکثر کشورهای جهان به خصوص کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به منظور رهایی از بحران انرژی و جلوگیری از آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی در حال گسترش آن هستند. یک شهر پایدار نیاز به انرژی پاک دارد؛ از همین رو شهرداری مشهد با تدوین برنامه‌های میان مدت و بلند مدت، امکان‌سنجی و احداث نیروگاه‌های خورشیدی بر بام ساختمان‌های اداری خود به این مهم پرداخته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته‌ای که این پروژه را مورد توجه هیئت داوران قرار داد، این بود که در احداث این نیروگاه‌ها تلاش شده حداکثر دید بصری برای فرهنگسازی شهروندان در نظر گرفته شود. همچنین مستندسازی مناسب از روند اجرای پروژه منجر به همکاری در تدوین کتب درسی و بسته‌های کمک آموزشی شده است که برای داوران به‌دلیل آموزش نسل آینده حائز اهمیت بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن