شهری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد خبر داد

تخصیص ۸۰۰۰ تن سهمیه فوق العاده آرد به نانوایی‌های مشهد در ایام نوروز

کد خبر : 51551

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: برای نانوایی‌های مشهد در عید نوروز ۸۰۰۰ تن آرد با توجه به حضور ۱۰ میلیون زائر در این ایام توسط اداره غله خراسان رضوی اختصاص یافته است.

به گزارش صبح مشهد، محمد میری دیسفانی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص میزان سهیمه آرد نانوایی‌ها در مشهد برای عید نوروز اظهار کرد: بابت رفاه حال زائران در ایام نوروز ۱۸ تا ۲۰ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی به صورت سیار و ثابت فعال می‌شوند. همچنین بر اساس جلسات تنظیم بازار شهرستان و استان سهمیه آرد نیز برای این نانوایی‌ها مشخص و مجوزهای لازم برای این نانوایی‌ها در حال صدور است.

وی با اشاره به اینکه در اطراف حرم مطهر رضوی ۹۰ نانوایی فعال وجود دارد، افزود: برای نانوایی‌های مشهد در عید نوروز ۸۰۰۰ تن آرد با توجه به حضور ۱۰ میلیون زائر در این ایام توسط اداره غله خراسان رضوی اختصاص یافته است. بر اساس مصوبه شهرستان ۷۰ کیسه آرد روزانه به صورت فوق العاده برای هر نانوایی در رینگ اول حرم و ۴۰ کیسه در رینگ دوم حرم مطهر در نظر گرفته شده است. این مقادیر تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به حضور زائران در کوهسنگی و مبادی ورودی مشهد برای نانوایی‌هایی در این مسیرها نیز سهمیه آرد در نظر گرفته شده است.

میری درباره توزیع نان در دکه‌های نان رضوی بیان کرد: مصوبه‌ای در این زمینه موجود است که به این دکه‌ها در ایام عید نوروز سال ۱۴۰۲ مجوز داده می‌شود که نان بسته بندی با قیمت مصوب عرضه کنند. بنابراین با توجه به سهمیه‌های آرد در نظر گرفته شده و پیش‌بینی های انجام شده برای عید نوروز، کمبودی در زمینه نان در مشهد نخواهیم داشت.

وی افزود: از آنجایی که زائران غیر ایرانی با پول نقد خرید می‌کنند، مقرر شده تا نانوایی‌ها کارت مشخصی را در سامانه نانینو تعریف کنند. همچنین برای نان کسب و کار، نان هیات‌ها و… نیز باید کارت مشخصی در سامانه نانینو ثبت شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن