شهری

پرستار مشهدی پیش مرگ ۶ بیمار شد!

کد خبر : 27381

پرستار جوان مشهدی که بر اثر بیماری دچار مرگ مغزی شده بود در آخرین تلاش برای نجات جان بیماران با اهدای اعضای بدن خود موجب نجات ۶ بیمار نیازمند عضو شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، در نهصد و هفتاد و یکمین عمل اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیرپوشش دارد، اعضای بدن شادروان “مصطفی احمر” ۲۵ ساله که پیش از این در بیمارستان قائم (عج) مشهد فعالیت داشت به ۶ بیمار نیازمند عضو اهدا شد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بدن این پرستار جوان که به علت سکته مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌ وی در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد “احمر” به دو مرد ۳۳ و ۳۱ ساله ساکن تربت‌حیدریه و بردسکن که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند به صورت رایگان اهدا و پیوند زده شد.
وی ادامه داد: کبد این پرستار نیز برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینای شیراز، قرنیه‌های وی به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست بدن او نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.
واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن