پایتخت فرهنگ اسلامی

۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در روستاها مستقر است

کد خبر : 46342

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: هم اینک ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعال است که حدود ۶۰ درصد آنها در مناطق روستایی استقرار دارند.

به گزارش صبح مشهد، مرتضی طاهریان روز چهارشنبه در نشستی خبری در مشهد افزود: از میان کانون های فرهنگی هنری فعال در مناطق روستایی، ۴۸ درصد در میان کانون های برتر کشور قرار دارند.

وی با اشاره به ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: این مراکز با هدف استفاده از ظرفیت ها و توانمندسازی نیروهای جوان کشور برای حضور در عرصه های مختلف فرهنگی تشکیل شده اند.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: انتظام بخشی و کیفی سازی اقدامات فرهنگی مهمترین دستاوردهایی است که برای این کانون ها تعریف شده است.

طاهریان با اشاره به انتخاب استان قم به عنوان نخستین پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، عنوان کرد: در سال های اخیر کانون های مساجد استان های خراسان رضوی، قم، گلستان و چهارمحال بختیاری در میان برترین های کشور قرار داشته اند.

وی اظهار داشت: کانون های فرهنگی مساجد سال گذشته ۱۶۰ هزار و ۸۸۹ اثر در قالب های مختلف تهیه کردند که آثار برتر کانون های مساجد علاوه بر اعتبارات جاری تا سقف ۱۰ میلیارد ریال از حمایت فرهنگی برخوردار خواهند شد.

۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در کشور فعالیت دارند که ۷ درصد آنها در خراسان رضوی قرار دارند و این استان به لحاظ تعداد کانون های مساجد بعد از استان اصفهان، رده دوم کشور را دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن