اسلاید شوشهری

برقراری جریان پایدار آب در شهرها و روستاهای سیل‌ زده استان خراسان رضوی

کد خبر : 46206

در پی بارش باران و بروز سیلاب در خراسان رضوی تاسیسات آبرسانی و خطوط و شبکه توزیع آب در هفت شهرستان استان دچار خسارت شد.

مدیر عامل آبفا خراسان رضوی روز شنبه در گفتگو با صبح مشهد، اقدامات این شرکت برای رفع خسارت و استمرار روند آبرسانی به شهرها و روستاهای استان را تشریح کرد و از برقراری جریان پایدار آب در نقاط آسیب دیده خبرداد.

“سید ابراهیم علوی” گفت: با توجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان و امکان بارش شدید و بروز سیل در استان ، اکیپ های رفع اتفاق این شرکت به حال آماده باش در آمدند و در اولین ساعات بروز حادثه ، کار مرمت و بازسازی نقاط آسیب دیده از سیل را آغاز کردند و با تلاش فراوان موفق به رفع خسارات و برقراری آبرسانی به بیشتر نقاط شدند.

وی افزود: در جریان این سیلاب تاسیسات آبرسانی شهرستان های تربت حیدریه ، چناران ، فریمان ، گناباد ، جوین ، فیروزه و قوچان دچار آسیب و قطعی آب در تعدادی از روستاها و شهر گناباد شد.

وی اظهار داشت: در شهرستان فریمان شبکه توزیع وخط انتقال ۱۲ روستا ، در شهرستان فیروزه ۲۰۰ متر از خط انتقال روستا “سلیمانی” و در شهرستان قوچان ۱۱ روستا و تصفیه خانه آب این شهر تحت تاثیر سیل قرار گرفت که با همت همکاران ، مشکلات رفع و خدمات آبرسانی برقرار شد.

به گفته وی خط انتقال آب روستای “بهمن جان” در شهرستان چناران نیز که به دلیل سیلاب از مدار خارج شده بود لوله گذاری جدید انجام و ارائه خدمات از سر گرفته شد.

وی از تربت حیدریه به عنوان شهرستان بعدی نام برد که در جریان سیلاب اخیر خط انتقال آب یک مجتمع هفت روستایی دچار شستگی و قطع جریان آب در محدوده روستای “حصار جلال” شد که اکیپ عملیاتی بعد از کاهش جریان سیلاب وارد عمل شد منتها با توجه به مدیریت منابع و مخازن موجود ، قطعی آب در روستاهای تحت پوشش مجتمع گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه بارش های شدید مجتمع آبرسانی روستایی “برغمد” در شهرستان جوین را هم دچار آسیب دیدگی کرد ادامه داد: اکیپ عملیات رفع اتفاق در محل حضور دارد و ساعاتی دیگر جریان آبرسانی در این مجتمع برقرار می شود.

“علوی” بیشترین خسارت ناشی از سیل را مربوط به شهرستان گناباد دانست که به دلیل حجم و نوع سیلاب ، خط انتقال ۴۰۰ فایبرگلاس بعد از ایستگاه پمپاژ “گیسور” دچار حادثه شد که با انجام وظیفه همکاران به شکر خدا مشکل این خط بر طرف شد.

وی در همین رابطه اضافه کرد: خطوط انتقال ۲۰۰ و ۴۰۰ فایبرگلاس داخل شهرگناباد نیز دچار شکستگی و انفصال شده است که به سبب عدم فروکش سیلاب روند ترمیم همچنان ادامه دارد با این حال قطعی آب شهر با وارد مدار کردن چاه های در اختیار به صورت مستقیم به شبکه برطرف شد ولی ۲۰درصد شهر با افت و کمبود فشار مواجه است که با تکمیل عملیات اصلاحی خطوط و اقدامات در دست اجرا تا پایان امروز شرایط به حال عادی برمی گردد.

وی تاکید کرد: با هدف تامین آب نقاطی که دچار قطعی شدند از همان ساعات اولیه آبرسانی با تانکر سیار در دستور کار قرار گرفت و مشکلی به لحاظ تامین آب شرب سالم و بهداشتی وجود ندارد.

وی با عذر خواهی از مشترکان به دلیل قطع آب در ساعتی که همکاران مشغول رفع اتفاق هستند خطاب به شهروندان و روستائیان تاکید کرد: با همت همکاران و کمترین تبعات ، به زودی شاهد برگشت روند آبرسانی به شرایط قبل از سیلاب خواهیم بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن