دانش و فناوری

مرحوم طالب زاده در خط مقدم جبهه رسانه‌ای مقاومت قرار داشت

کد خبر : 46146

کانون بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد در پیامی مرحوم نادر طالب‌زاده را مردی دانست که عمر خود را در خط مقدم جبهه رسانه‌ای علیه دشمنان جمهوری اسلامی ایران و بدخواهان عرصه مقاومت صرف و نقش پررنگی در یکپارچگی انسان های آزاده سرتاسر جهان علیه ظلم و استبداد ایفا کرد.

به گزارش صبح مشهد، در این پیام که نسخه ای از آن روز یکشنبه بر روی پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد قرار گرفت آمده است: ضایعه دردناک فقدان سردار فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی دکتر حاج نادر طالب زاده را به محضر امام عصر عجل الله فرجه الشریف و رهبر معظم انقلاب، خانواده او و همه دوستداران انقلاب تسلیت می گوییم.

این پیام می‌افزاید: جبهه استکبار که از فعالیت‌های بشر دوستانه و اثر بخش او در گسترش آرمان‌های انقلاب به وحشت افتاده بود او را در فهرست شخصیت های تحریم‌ شده قرار داد و از جمله کارهای بسیار مهم وی دبیری همایش ضد صهیونیستی ” افق نو” بود که فعالان و شخصیتهای برجسته بین المللی ضد جنگ و آزاده دنیا را برای محکومیت جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی دور هم جمع کرد.

در پیام کانون بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد آمده است: گزاف نیست که بگوییم حاج نادر هویت متکثر انقلابی و اسلامی حاج قاسم در عرصه فرهنگ و رسانه بود. او نیز خودش را سرباز عرصه فرهنگ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه آن می‌دانست و تمام سختی‌ها و رنج ها را در این عرصه به جان خرید. او جانباز دفاع مقدس بود و درگذشت شهادت گونه اش در روز قدس یادآور دفاع هوشمندانه او از مساله فلسطین به عنوان مساله اول و محور مشکلات جهان اسلام است. روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

لازم به ذکر است پیکر مرحوم نادر طالب زاده مجری، مستندساز، تهیه کننده و بازیگر متعهد و انقلابی بامداد یکشنبه ۱۱ اردیبهشت وارد مشهد شد و مراسم طواف و وداع آخر پیکر او در حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور جمعی از خدام و دوستداران این هنرمند انقلابی برگزار شد.

پس از برگزاری مراسم وداع با پیکر این هنرمند انقلابی در مشهد، پیکر وی به تهران منتقل شد تا مطابق برنامه صبح یکشنبه، از مقابل مسجد بلال صدا و سیما در خیابان ولیعصر (عج) مراسم تشییع برگزار ‌و در کنار مزار شهید آوینی به خاک سپرده شود.

به گزارش ایرنا، نادر طالب زاده مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون عصر جمعه نهم اردیبهشت۱۴۰۱ در سن ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

طالب‌زاده متولد ۱۳۳۲ در تهران، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما بود.

وی همچنین دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن