اسلاید شودانش و فناوری

افتتاح سامانه غربالگری سلامت و انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان پستان در مشهد

کد خبر : 42826

سامانه غربالگری و انجمن حمایت از بیماران سرطان پستان مشهد با همکاری و پشتیبانی انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد به مناسبت روز ملی سلامت بانوان در بیمارستان ناظران افتتاح گردید.

به گزارش صبح مشهد، در این نشست سرکار خانم دکتر رضایی کارشناس مسئول برنامه های سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این انجمن در راستای توانمند سازی زنان به منظور خود مراقبتی، پیشگیری و درمان اثر بخش سرطان پستان افتتاح گردیده است و امیدواریم با اهداف و رسالتی که این انجمن در دستور کار خود دارد بتواند اتفاقات بزرگی را در کنترل و درمان سرطان در مشهد به ارمغان بیاورد.

در ادامه سرکار خانم دکتر ورشویی رئیس مرکز رادیو تراپی و انکولوژی رضا(ع) و از اعضای انجمن حمایت از بیماران سرطان پستان مشهد اعلام نمود: انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد در راستای مسئولیت های اجتماعی و به مناسبت روز ملی سلامت بانوان اقدام به افتتاح سامانه غربالگری سلامت بانوان نموده است.

وی اشاره کرد: در این سامانه در سه حوزه ماموگرافی، سونوگرافی، پاپ اسمیر و معاینه توسط پزشک به صورت رایگان از ۱ آبان تا ۱۹ آبان، سالروز تاسیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد، ادامه خواهد یافت.

گفتنی است این طرح به صورت همزمان در بیمارستان ناظران مشهد و مرکز تخصصی رادیوتراپی و و انکولوژی رضا(ع) اجرا می شود. همچنین پس از پایان مهلت ارائه این خدمات در دوره های بعدی به صورت رایگان یا با تخفیف ادامه خواهد یافت. قابل توجه است در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از بیماران مبتلا به سرطان در شهر مشهد و سایر شهرهای استان خراسان رضوی از خدمات این انجمن استفاده می کنند که از این بابت هزینه های گزافی بر دوش مردم و به ویژه دولت، تحمیل می شود؛ از این رو انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام به فرهنگ سازی در زمینه غربالگری و تشخیص زودهنگام، نموده است.

کسانی که می خواهند از این سامانه بهره مند شوند می توانند به آدرس sc.rroc.ir مراجعه نمایند. در پایان نشست دکتر خانی، مشاور عالی بیمارستان ناظران، از کارت خبرنگاران سفیر سلامت، که با هدف ترویج سبک زندگی سالم و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری و تشخیص زودهنگام، بویژه در زمینه سرطان تهیه گردیده است، رونمایی نمود. وی اشاره کرد: ما برای خبرنگاران کلاس ها و دوره های آموزشی برگزار می نمائیم تا با دانش و تخصص بیشتری در کنار ما حضور داشته باشند و در تحلیل خبر ها تخصصی تر ورود پیدا کنند تا از این طریق بتوانیم در آگاه سازی جامعه در حوزه سلامت اقدامات ارزشمندی را رقم بزنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن