استانیدانش و فناوریزندگی

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی: توانمند سازی استعدادهای برتر و ایجاد اشتغال برای آنها اولویت بنیاد نخبگان استان است

کد خبر : 14679

توانمند سازی استعدادهای برتر و ایجاد اشتغال برای آنها اولویت بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی است.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی در آیین تجلیل و تکریم از نخبگان و استعدادهای برتر استان گفت : ۶ نخبه خراسان رضوی تا کنون به عنوان عضو هیئت علمی جذب شدند.
به گزارش صبح مشهد، دکتر سیدسعیدرضا احمدی‌زاده اظهار کرد: تعداد افراد معرفی شده به سازمان‌های مختلف استان ۲۱ نفر بودند و از این تعداد ۶ نفر به عنوان عضو هیئت علمی جذب شدند.
وی افزود: تعداد ۱۴۵۰ مستعد تحت پوشش در سطح استان داریم که این تعداد ۵۴۶ نفر دانشجوی مشهدی، ۹۰ نفر دانشجوی شهرستانی، ۵۹۱ نفر فارغ‌التحصیل، ۱۲۲ نفر عضو هیئت علمی و ۱۰۱ نفر مخترع هستند.

احمدی زاده با اشاره به اینکه سهم استان از جوایز تحصیلی ۳۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: تعداد افراد معرفی شده به سازمان‌های مختلف استان ۲۱ نفر بودند و از این تعداد ۶ نفر به عنوان عضو هیئت علمی جذب شدند، همچنین پرونده ۵ نفر دیگر هم در دست بررسی است.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی بیان کرد: تا پایان شهریور ماه امسال حدود ۸ میلیارد ریال جوایز تحصیلی اعطا شده است.
احمدی‌زاده با اشاره به میزان نخبگان برگزیده استان در ۳ سال اخیر، گفت: خراسان رضوی از سال ۹۳ تاکنون تعداد ۷۱۴ برگزیده در ۸ بخش نخبگانی داشته است که از این تعداد ۹۸ نفر در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ بوده‌اند.

وی همچنین از تلاش ها و حمایت های علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در زمینه حمایت از نخبگان تشکر و قدردانی نمود.

گفتنی است در پایان این مراسم،  از ۲۵ نخبه استان، شامل رتبه های برتر کنکور ۱۳۹۶، برندگان جشنواره خوارزمی و جشنواره فارابی، برندگان المپیادهای دانش آموزی، دانشجویی و المپیاد نانو و مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد توسط استاندار تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن