استانی

۱۴هزار مورد آزمایش کنترل کیفیت آب در شهرستان گناباد طی ۴ ماه /رصد وضعیت آب شرب توسط دانشگاه علوم پزشکی

کد خبر : 41921

شرکت ها و امورهای تابعه آبفا در خراسان رضوی تامین آب شرب بهداشتی و با کیفیت در کنارتامین پایدار را به عنوان وظیفه ذاتی خود به جدیت پیگیری می کنند.
سرپرست امور آبفا گناباد در همین رابطه اعلام کرد: بیش از ۱۴ هزار آزمایش کلرسنجی و کدورت سنجی آب در ۴ شهر و ۷۴ روستای شهرستان گناباد از ابتدای سال جاری انجام شده است.

به گزارش صبح مشهد، جواد سالاری از آب شرب با کیفیت به عنوان خط قرمز ایم امور یاد کرد و اظهار داشت: کیفیت آب از جمله مسائلی است که با سلامتی، بهداشت فردی و عمومی جامعه نسبت مستقیم دارد و لزوم پایش آب و تأمین شرایط بهداشتی و استاندارد وکنترل کیفیت آب از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه وجود بسیاری از عناصر موجود در آب آشامیدنی برای سلامتی انسان ضروری است اما افزایش غلظت این عناصر ممکن است باعث بروز مشکل برای سلامتی فرد شود، اضافه کرد: واحد کنترل کیفی آبفا گناباد در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در سه هزارو۷۰۰ مورد آزمایش کنترل کیفیت آب انجام داد که از این تعداد ۹۷۱ مورد مربوط به آزمایشات میکروبی ، ۴۳ مورد فلزات سنگین، ۹ مورد بیولوژی، ۷۵۶ مورد آزمایش میکروبی HPC و نیز هزارو۹۴۲ مورد آزمایش PH و کدورت آب بوده است.

وی افزود: وضعیت بهداشتی آب شرب مشترکان علاوه بر آزمایشگاه آبفا خراسان رضوی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان هم رصد می شود و هیچ مشکلی در آب شرب مشترکان شهرها و روستاها وجود ندارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن