شهری

اهدایی مجموعه تجهیزات دیجیتالی واقفان فرهنگی به کتابخانه رضوی

کد خبر : 45898

ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت از کشور کویت و هموطنانمان در ایران، مجموعه‌ای از تجیهزات دیجیتالی را به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا کردند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینه رضوی، عادل مطوری مسئول امور موزه دیجیتال رضوی، مجموعه اهدایی که به صورت ادواری طی سال ۱۴۰۰ اهدا شده است را شامل میز گردان حرفه‌ای، دوربین‌های عکسبرداری و فیلمبرداری تخصصی، لپتاپ و برخی دیگر از تجهیزات عنوان کرد.
وی، ملزومات اهدا شده را دارای کاربردهای متنوعی در حوزه دیجیتال سازی آثار موزه‌ای برشمرد که در راستای نشر و ترویج میراث رضوی به کار برده می‌شود.

مطوری، معرفی آثار در فضای مجازی به صورت چندرسانه‌ای، استفاده از محتوای تصویری برای تهیه شناسنامه آثار جهت مستندنگاری، ارائه خدمات به پژوهشگران را بخشی از کارکردهای این ابزار برشمرد.

وی تصریح کرد: این تجهیزات که زیر نظر کارشناسان دیجیتال‌سازی و با توجه به شرایط و ویژگی‌های آثار انتخاب شده‌اند، باعث افزایش سرعت دیجیتال‌سازی و همچنین کیفیت محتوای خروجی شده است، به گونه‌ای که تعداد آثار دیجیتال‌سازی شده در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن افزایش ۱۴۶ درصدی را داشته است.

مطوری، همراهی واقفان فرهنگی در تامین تجیهزات مورد نیاز را گامی در مسیر ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در فضای مجازی عنوان کرد که دایره مخاطبان را تا دورترین نقاط از مرزهای کشور توسعه خواهد داد.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن