استانی

زیرمیزی ۴۰ میلیونی یک پزشک از مصدوم در سبزوار

کد خبر : 45759

ماجرای احضار و پلمب مطب پزشک سبزواری به دلیل درخواست زیر میزی ۴۰ میلیون تومانی از بیمار حادثه دیده اهل تربت حیدریه خبر ساز شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، طی روزهای گذشته خانواده ای اهل تربت حیدریه در بزرگراه نیشابور- سبزوار تصادف می کنند که دو فرزند آن ها بر اثر شدت جراحات فوت می کنند و پدر خانواده برای عمل جراحی کمر، به بیمارستان امداد و سوانح شهید بهشتی سبزوار منتقل می شود. در بیمارستان دکتر ارتوپد تقاضای پرداخت ۴۰ میلیون تومان هزینه می کند و خانواده که از لحاظ مالی ضعیف بودند، با مشارکت همسایگان خود، ۸ میلیون تومان به حساب دکتر می ریزند تا بقیه پس از عمل جراحی پرداخت شود.

یک روحانی سبزواری که شاهد این ماجرا بوده، برای بررسی موضوع با دفتر بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس ارتباط برقرار می کند و مشخص می شود که مبلغ دریافتی پزشک، تخلف و زیرمیزی است. پس از پیگیری های انجام شده، خانواده این بیمار که در خودرو شب ها را به صبح می رساندند، به یک محل اسکان انتقال می یابند و با پلمب مطب پزشک، مبلغ دریافتی او از خانواده، بازگشت داده شد و پزشک نیز تا اطلاع بعدی، از کار معلق شد.

داود سروش، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این باره گفت: با پزشکان شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه در معضل سهم خواهی‌ها و دریافت‌های خارج از تعرفه، برخورد خواهد شد. وی با تأکید بر این که خط قرمز ما، دریافت مبالغی خارج از صندوق بیمارستان است و به طور جدی با متخلفان در این زمینه برخورد می شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برخورد جدی و قانونی با دریافت‌ کنندگان خارج از تعرفه پزشکی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به این که متاسفانه طی روزهای گذشته، براساس شکایت یکی از شهروندان و گزارش دانشگاه، مبنی بر اخذ وجوه خارج از تعرفه توسط یکی از پزشکان متخصص سبزوار پزشک مذکور احضار شد، گفت: پس از بررسی مستندات موجود، مطب این پزشک توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، پلمب شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن