زندگی

دِل مادرم با مادرشوهرش صاف نمی‌شود، چه کنم؟

کد خبر : 45642

مادربزرگم سال‌ها پیش با مادرم جروبحثی داشته و بعد از آن، هیچ‌وقت دل‌شان با یکدیگر صاف نشده است. پدرم هرازچندگاهی بدون ما، به مادربزرگم سر می‌زند. مادرم می‌گوید که مادربزرگت کم لطفی‌های زیادی به ما کرده است. می‌خواهم آشتی‌شان بدهم اما نمی‌دانم چگونه؟

نویسنده : فاطمه محمدی| کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

صبح مشهد– تصمیم‌گیری و اقدام برای ترمیم یک رابطه مخدوش زمان بر است. در نتیجه از هر نوع عمل شتاب‌زده خودداری و تلاش کنید قبل از ترمیم رابطه مادر و مادربزرگ‌تان به ترمیم رابطه خود با مادربزرگ‌تان بپردازید تا از ایشان درباره رفتارشان در گذشته توضیح بخواهید و بعد از شنیدن توضیح ایشان سوء تفاهم‌های قدیمی با ایشان را حل کنید. در وهله بعد می‌توانید همین موضوعات را آرام آرام و بدون جهت‌گیری برای مادر خود توضیح بدهید و به رفع شدن دلخوری به صورت غیرمستقیم کمک کنید و تا مدتی به همین شکل با دو طرف ماجرا برخورد کنید.

از تکنیک دلجویی مستقیم کمک بگیرید
بعد از گذشت از این مرحله می‌توانید وارد مرحله دلجویی مستقیم شوید، به این شکل که در روزی که خودتان آن را مناسب می‌دانید، مادر و مادربزرگ‌تان را به یک مکان دعوت کنید. در این جلسه سعی کنید زیاد به مسائل چالش برانگیز نپردازید و گفت وگو را در حد یک دید و بازدید عادی جلو ببرید و تا زمانی که مطمئن نشده‌اید هر دو طرف آمادگی صحبت راجع به مسائل گذشته را دارند، بهتر است این بحث را پیش نکشید.

بعد از چندین دیدار به همین شکل می‌توانید ملاقاتی را تدارک ببینید که در آن هر دو طرف راجع به دلخوری‌ها و مشکلات‌شان با یکدیگر صحبت کنند و پاسخ گوی یکدیگر باشند اما توجه کنید که خودتان هم در این جلسات حاضر باشید و بدون هیچ جانبداری به حل اختلافات کمک کنید. بعد از طی این مراحل می‌توانید دیدارهای دو نفره برای این دو عزیز تدارک ببینید تا بتوانند توانایی کنار آمدن با یکدیگر را دوباره به دست آورند.

۵ نکته مهم که باید به آن‌ها توجه داشته باشید

۱- توجه داشته باشید در هر یک از مراحلی که ذکر شد هیچ گونه فشاری برای انجام کار بر طرفین وارد نکنید و به هر دو عزیز اختیار عمل لازم را بدهید.

۲- می‌توانید برای این ملاقات‌ها پیشنهاد خرید گل یا هدیه را به هر دو بدهید تا روند ملاقات و رفع دلخوری را تسهیل کند.

۳- از آن ها بخواهید که حرف شان را به طور مستقیم بیان کنند نه به شکلی کنایه آمیز یا دو پهلو زیرا فهم این موضوع که طرف مقابل از چه چیزی دلخور است روند دلجویی را تسریع می‌کند.

۴- از اطرافیان به خصوص پدرتان بخواهید که هیچ گونه مداخله یا جانبداری در روند این جلسات نداشته باشند.

۵- در نهایت باید بدانید که با همه این اقدامات ممکن است هر یک از طرفین تمایلی به ادامه این رابطه نداشته باشند، در نتیجه سعی کنید بعد از این اقدامات تصمیم گیری نهایی را به عهده خودشان بگذارید و به نظر این عزیزان در این باره احترام بگذارید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن