زندگیورزشی

دکتر زهره واحدی مسئول تیم سلامت و تندرستی کاروان سلامتی و نشاط مطرح کرد: آموزش حرکات اصلاحی، درمانی و مشاوره تغذیه را برای ارتقای سلامت جامعه دنبال می کنیم/ در منزل هم می توان ورزش کرد!

کد خبر : 19038

هدف تیم سلامت و تندرستی کاروان سلامتی و نشاط کمک به سطح سلامت جامعه بویژه اقشار محروم است و تیم هفت نفره همکاران ما که با عشق به خدمت در یک روز تعطیل بین شهروندان حضور یافتند، عزم خود را جزم نموده اند تا مسئولیت اجتماعی خود را نسبت به مردم عزیز، ایفا کنند.
کاوران سلامتی و نشاط که به همت هیات همگانی بسیج سپاه امام رضا ( ع ) وارد پنجمین هفته حضور و خدمت به شهروندان بویژه حاشیه شهر شده بود، با حضور تیم ۷ نفره سلامت و تندرستی که متشکل از زبده ترین بانوان و مربیان حرفه ای حوزه سلامت و ورزش بود، حال و هوای دیگری یافت. به گزارش صبح مشهد، دکتر زهره واحدی مسئول تیم سلامت و تندرستی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که خانم ها معصومی، شهسوار، کلاهی، صفرنژاد، ظهوریان، جلائی و بهشتی اعضای تیم سلامت کاروان سلامتی و نشاط بودند که در ایستگاه پنجم خدمت به شهروندان حضور یافتند، گفت: استقبال بی نظیر مردم بر شوق خدمت ما به مردم افزود و انشالله در تمام برنامه های پیش رو سعی می کنیم حضور داشته باشیم.
وی ادامه داد: متاسفانه مشکل شایع اکثریت مردم حضور یافته بویژه بانوان، فشار خون بالا و اضافه وزن است که توصیه های تغذیه و پزشکی لازم به آنان انجام می شود. وی خاطر نشان ساخت: حتی در منزل هم می توان یک سری حرکات اصلاحی و نرمشی را انجام داد و با اصلاحاتی در زمینه تغذیه به بهبود و ارتقای سلامتی کمک کرد.
دکتر زهره واحدی استعدادیابی، توصیه های تغذیه ای، تست قند و فشار خون، ارائه پک های سلامتی و سایر را از جمله خدمات ارائه شده تیم سلامت به مردم دانست.
وحیده کلاهی دانشجوی دکترای تربیت بدنی و عضو کمیته کراس فیت استان هم در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما گفت: خدا رو شکر استقبال خوبی از سوی شهروندان انجام شد و امیدوارم حضورم به ارتقای سلامتی مردم عزیز کمکی داشته باشد.
تهمینه شهسوار مسئول روابط عمومی کمیته کراس فیت خراسان رضوی هم گفت: با کمک خانم دکتر واحدی، خدمات متفاوتی امروز داده شد و رایگان بودن خدمات انجام شده باعث گردیده اقشار محروم جامعه هم به ایستگاه های سلامتی ما مراجعه کنند که این کمک خوبی به گستردگی جامعه هدف ما داشته است.
مهسا بهشتی دیگر بانوی عضو تیم سلامت که مسئولیت استعداد یابی کاروان سلامتی و نشاط را به عهده گرفته بود در گفتگو با خبرنگار ما خاطر نشان ساخت: با مطالعه و بررسی بانوان حضور یافته متوجه شدم، برخی خانم ها فقط یک نرمش ساده در منزل انجام می دهند و خطرات فشار خون و پوکی استخوان آنها را تهدید می کند در صورتی که با یک سری حرکات اصلاحی می توان به تقویت سلامتی کمک شایانی کرد.
وی گفت: برخی بانوان استعداد بسیار خوبی برای پیشرفت در زمینه های ورزشی دارند که سعی می کنیم با شناسایی و هدایت آنها، مسیر را برای دستیابی به قله های پیشرفت و موفقیت آنان تسهیل نماییم.
خانم دکتر فاطمه صفرنژاد دانشجوی دکترای آسیب شناسی اجتماعی و از اعضای تیم سلامت هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هشتاد درصد خانم ها از مشکل اضافه وزن و فشار خون رنج می برند که سعی کردیم، با توصیه به حرکات اصلاحی و تست سلامت راهنمایی لازم را به آنها داشته باشیم.
زهرا جلائی کراسفیتر و مسئول تغذیه تیم سلامت هم گفت: متاسفانه خیلی از آقیان و حتی بانوان مشکل برنامه تغذیه ای سالم دارند و ما با ارائه پک های سلامتی تلاش نمودیم مشاوره و راهنمایی لازم را به آنان داشته باشیم.
ثمانه ظهوریان که در بخش ثبت نام و تغذیه ورزشی مشغول خدمت به شهروندان بود، اظهار امیدواری کرد: با تداوم این برنامه های موثر ورزشی و سلامت، شاهد ارتقای سطح سلامتی در جامعه باشیم.
گفتنی است، ایستگاه سلامت و تندرستی یکی از ایستگاه های فعال کاروان سلامتی و نشاط است و در این کاروان قهرمانان جهان و ملی و رکوردداران گینس و متخصصین ورزشی نیز حضور دارند.
ایستگاه سلامت شامل ( آموزش حرکات اصلاحی، درمانی و مشاوره تغذیه ) و همچنین انجام حرکات ورزشی شامل طناب کشی، طناب زنی، داژبال، بازی های بومی و محلی، لیوان چینی، دومینو، حرکات نمایشی با حلقه یا هلاهوب و آماددگی جسمانی است که به همت هیات همگانی بسیج سپاه امام رضا ( ع ) چند هفته ای است که کار خود را آغاز نموده و قرار است در مقصد ششم خود به آسایشگاه معلولان شهید بهشتی مشهد برود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن