شهری

آغاز همایش معاونین برنامه ریزی و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در مشهد

کد خبر : 44892

به گزارش مدیریت روابط عمومی وارتباطات دادگستری خراسان رضوی همایش ۳ روزه معاونین برنامه ریزی و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در مشهد آغاز شد.

برپایه همین گزارش در مراسم افتتاحیه این همایش حجه الاسلام والمسلمین دکتر مصدق معاون اول قوه قضاییه با اشاره به سند تحول قضایی گفت: یکی از مهمترین ارکان این سند توجه به برنامه ریزی هدفمندبا زمانبندی مشخص است که باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت:اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ویژه در راستای تحقق سند تحول قضایی و محورهای اعلانی در حکم ریاست قوه قضاییه مورد تاکید است که باید در برنامه های سال ۱۴۰۱متجلی باشد.

معاون اول قوه قضاییه ضمن تاکید بر لزوم کاربردی بودن برنامه ها گفت:علاوه بر برنامه های کلی باید به تناسب هر استان و منطقه برنامه های ویژه تدوین شود.

حجه الاسلام و المسلمین مصدق با اشاره به لزوم  تکریم مراجعان محترم افزود:با این هدف متعالی باید حل مشکلات همکاران محترم نیز مد نظر قرار بگیرد چرا که موفقیت ما در گرو کسب رضایت خداوند متعال و مردم بزرگوار است.

معاون اول قوه قضاییه افزود:ارتقا رضایتمندی عمومی از اقدامات قوه قضاییه،تسهیل و تسریع در ارائه خدمات هرچه مطلوبتر قضایی، توجه توأمان به کیفیت و کمیت پرونده ها، پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات و ارتباط مستمر قضات و مسولان با زندان و مددجویان با هدف بررسی و حل مشکلات احتمالی باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

دکتر صاحبکار معاون راهبردی قوه قضاییه نیز در این مراسم با اشاره به سند تحول قوه قضاییه گفت:اجرای این سند همواره مورد تاکید ریاست محترم قوه قضاییه بوده و دستورات ایشان ناظر بر حرکت مجموعه دستگاه قضایی با نگاه متعالی است.

معاون راهبردی قوه قضاییه با اشاره  به مسائل گوناگون اجتماعی از یک سو و کمبود منابع و امکانات قوه قضاییه از سوی دیگر افزود:ما برای عبور از چالشهای موجود باید تمامی اقدامات را  با کار جهادی و تلاش مضاعف مبتنی بر برنامه پیش ببریم تا انشاله شاهد خدمت رسانی بهتر به شهروندان گرانقدر باشیم.

دکتر صاحبکار گفت: ما به دنبال ایجاد هماهنگی در چند  لایه اسناد بالادستی و سند تحول قوه قضاییه،معاونت های قوه و متناظرین استانی آنها و سازمانهای وابسته و نمایندگان استانی هستیم تا نتایج هر چه مطلوبتر در اجرای برنامه های مشارکتی را کسب کنیم.

 

غلامعلی صادقی رییس شورای قضایی استان و رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز با تقدیر از رییس قوه قضاییه و معاون راهبردی قوه بخاطر نگاه برنامه محور گفت: در جامعه پیچیده کنونی برنامه ریزی یکی از مهمترین ارکان موفقیت هرسازمان است وخوشبختانه در دوران تحول، به این مهم توجه ویژه ای معطوف شده است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی برنامه ریزی را ابزار ارزشمندی دانست که مدیران  برای رسیدن به اهداف متعالی باید به آن متوسل شوند.

رییس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به ویژگی های یک برنامه خوب افزود: یک برنامه خوب باید شفاف، روشن و هدایتگر باشد تا بتوان مبتنی بر چنین برنامه ای بهترین راه را برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده برگزید.

گفتنی است همایش معاونین برنامه ریزی و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به مدت سه روز در مشهد درحال برگزاری است.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن