شهری

فرماندار: بهبود کسب و کارها منوط به خروج مشهد از وضعیت قرمز است

کد خبر : 35038

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد گفت: اگر مردم با رعایت شیوه‌نامه های ابلاغی به خروج مشهد از وضعیت قرمز کرونایی کمک کنند با لغو محدودیتها وضعیت کسب و کارها نیز در این شهر بهتر خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد، سید محمدرضا هاشمی روز جمعه در آستانه اول آذر و آغاز محدودیتهای جدید کرونایی طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مردم مشهد خواهش می‌کنم فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند، اگر شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی رعایت نشود وضعت قرمز مشهد از نظر شیوع کرونا ادامه خواهد یافت و شاهد افزایش شمار مبتلایان، افراد بستری در مراکز درمانی و فوتی‌های ناشی از کرونا خواهیم بود.

وی با قدردانی از تلاش کادر درمان ادامه داد: افزایش شمار افراد مبتلا و بستری، کادر درمان را خسته‌تر خواهد کرد لذا از مردم می خواهیم مانند مرحله نخست شیوع بیماری، ما را یاری کنند تا وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا مانند همه‌گیری مرحله اول بهبود یابد.

فرماندار مشهد گفت: هدف از اجرای طرح جدید ممنوعیت‌ها از اول آذر ماه، کاهش ترددهای غیرضروری، افزایش فاصله گذاری اجتماعی و اعمال محدودیتهای هدفمند برای قطع زنجیره انتقال کرونا و ارتقای سلامت مردم است.

وی افزود: براساس ابلاغیه وزارت بهداشت هر هفته وضعیت شهرها از نظر میزان ابتلا به ویروس کرونا به روز رسانی می شود و ممکن است به خاطر رعایت شیوه نامه و ارتقای شاخصه های بهداشتی و کاهش افراد بستری وضعیت یک شهر از حالت نارنجی به زرد بهبود یابد یا بالعکس به خاطر رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های ابلاغی از وضعیت نارنجی به حالت قرمز تبدیل گردد.

هاشمی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان مشهد از نظر شیوع کرونا ادامه داد: محدودیتها از فردا در پنج حوزه “اداری و کارکنان”، ” تجاری، بازرگانی و خدماتی”، “آموزشی”، “فرهنگی و اجتماعی” و “تردد” اعمال خواهد شد.

وی گفت: گروه های شغلی ۲، سه و چهار در شهر مشهد از اول آذر ماه به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند بود و فقط مشاغل ضروری گروه شغلی یک مانند سوپرمارکتها، فروشگاه های زنجیره ای، داروخانه‌ها و مراکز درمانی فعالیت خواهند داشت.

فرماندار مشهد با بیان اینکه براساس ابلاغ وزارت بهداست، در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز مراسم مذهبی، نماز جمعه و مساجد در این شهرستان تعطیل است افزود: در حوزه آموزشی هم مدارس، دانشگاهها و موسسات آموزشی عالی و آموزشگاه های خصوصی و حوزه های علمیه فعالیت حضوری نخواهند داشت.

وی ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهر مشهد را ممنوع اعلام کرد و ادامه داد: همچنین تردد خودروهای شخصی در داخل شهر از ساعت ۲۱ تا چهار صبح روز بعد ممنوع است.

هاشمی گفت: برگزاری هرگونه نمایشگاه عمومی، تخصصی و بین‌المللی و همچنین هرگونه تجمع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در مشهد تا اطلاع بعدی ممنوع می‌باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن