اخبار مهماستانیشهری

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد: تهمیدات مناسب پایانه مسافربری امام رضا(ع) برای پذیرایی از مسافران نوروزی

کد خبر : 15546

استاندار خراسان رضوی نسبت به تهمیداتی که سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد برای پذیرایی هرچه بهتر و مناسب تر از زائران این شهر به ویژه در پایانه مسافربری امام رض(ع) اندیشیده تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری نوروز ۹۷ سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان در جریان بازدید از پایانه مسافربری امام رضا(ع) که با حضور شمار زیادی از مسئولان و مدیران استانی و شهری همراه بود، اظهارکرد: امسال شاهد کاهش در تعداد مسافران حمل و عمومی بین شهری بودیم که این موضوع افزایش میزان سفرهای شخصی را نشان می دهد.
وی با درخواست از هموطنان برای استفاده بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی برای شهرهای بین شهری شان تصریح کرد: این موضوع باعث افزایش ضریب امنیت سفر و کاهش مخاطرات جاده ای خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همچنین شهرداری مشهد برای رفاه حال زائران و مسافران نوروزی، با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، کار رفت و آمد از پایانه های مشهد به اقصی نقاط این شهر به ویژه حرم مطهر رضوی را تسهیل کرده است.
وی با اشاره به رونمایی از ۲۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدی و مدرن قبل از آغاز سال جدید توسط شهرداری مشهد عنوان کرد: همچنین اتصال خطوط یک و ۲ متروی مشهد در میدان دکتر علی شریعتی، استفاده از اتوبوس های برقی و گشایش خیابان آیت ا… واعظ طبسی از دیگر اقدامات شهرداری مشهد برای رفاه حال زائران در آستانه بهار بوده است.

رشیدیان از کاهش ۲۲ درصدی تلفات جاده ای به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد و خاطرنشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا روند کاهشی آمار تلفات جاده ای استان همزمان با تعطیلات نوروز، استمرار یابد و با آموزش عمومی، تجهیز جاده ها و معابر، اصلاح کیفیت خودروها به شرایط استانداردی در حوزه تردد ترافیک مردم اعم از مجاوران و زائران برسیم.

پایانه مسافربری امام رضا(ع) قلب تپنده حمل و نقل استان است
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی هم گفت: به دلیل اهمیت پایانه مسافربری امام رضا(ع) در انتقال و جابجایی مسافران و زائران، این مجموعه به عنوان قلب تپنده حمل و نقل استان شناخته می شود.
مهدی فروزان که استاندار خراسان رضوی را همراهی می کرد، اظهارکرد: بر اساس آمار، تردد ۱۰ استان کشور و همچنین هفت شهرستان مهم استان به شهر مشهد از طریق حمل و نقل عمومی بین شهری است و همین موضوع، اهمیت پایانه مسافربری امام رضا(ع) را دوچندان می کند.
وی با تقدیر از شهرداری مشهد به خاطر تهمیدی که در انتقال آسان زائران از این پایانه به اقصی نقاط شهر کرده است، ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به فعالیت بیش از چهار هزار و ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در این مجموعه در ایام نوروز، پایانه مسافربری امام رضا(ع) به عنوان یکی از پرترددترین پایانه های کشور به حساب می آید.
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی همچنین از ورود هفت میلیون و ۲۹۷ هزار و ۱۷۸ نفر به استان از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین ماه سال جاری خبر داد.
وی با اعلام این خبر افزود: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷٫۵ درصد رشد دارد.
وی افزود: ۵۷۶ هزار و ۱۷۱ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به استان وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، یک درصد کاهش داشته است.
مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: ۲۰۴ هزار و ۵۹۰ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد ۴٫۷ درصدی همراه بوده است.
فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه ها به استان وارد شده اند را نیز ۱۳۱ هزار و ۵۶۹نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته هشت درصد کاهش دارد.
وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین ماه سال جاری به استان وارد شده اند هم ۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۸۴۸ نفر می باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۸٫۸ درصدی مواجه بوده است.
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد مقدس هم گفت: از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین ماه سال جاری ماه چهار میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲۵۶ نفر به این کلانشهر وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، ۷٫۷ درصد رشد دارد.
فروزان افزود: ۴۱۹ هزار و ۴۴۷ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به مشهد مقدس وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۹ دهم درصد کاهش داشته است.
مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: ۲۰۴ هزار و ۵۹۰ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد مقدس سفر کرده اند که با رشد ۴٫۷ درصدی همراه بوده است.
فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به مشهد مقدس وارد شده اند را نیز ۱۳۱ هزار و ۲۱۱ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.
وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین ماه سال جاری به مشهد مقدس وارد شده اند هم سه میلیون و ۵۹۸ هزار و هشت نفر می باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۹٫۷ درصدی مواجه بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن