اقتصادی

مراقب نقره داغ برقی باشید

کد خبر : 44627

شرکت توزیع نیروی برق مشهد: ۲۰ تا ۳۰ درصد مشترکان خانگی مشهد بالای الگوی مصرف برق مصرف می کنند.

صبح مشهد– مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: تنها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از مشترکان خانگی در مشهد بالای الگو برق مصرف می‌کنند که برای آنان پیامک یادآوری و اخطار ارسال می‌شود.

کاشی در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف برق در مشهد اظهار کرد: در شهر مشهد یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک برق زندگی می‌کنند که از این تعداد حدود ۸۰ درصد آن مشترکان خانگی هستند.

وی ادامه داد: بنا به دستورالعمل صادر شده از سوی شرکت توانیر نرخ قبوض برق مصرفی آن دسته از مشترکان خانگی که مصارف برق آن‌ها کمتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است، افزایش نخواهد داشت. همچنین برای مشترکانی که مصارف آنان بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه باشد، نرخ قبض مصرفی به طور متوسط ۵/۱ برابر بخشی از هزینه‌های تامین برق افزایش می‌یابد. مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد تصریح کرد: همچنین برای مشترکانی که مصارف آنان بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه باشد، نرخ قبض مصرفی به‌ طور متوسط ۵/۲ برابر بخشی از هزینه‌های تامین برق افزایش خواهد یافت.

کاشی اظهار کرد: برای مشترکانی که مصارف آنان از ۴۰۱ کیلووات ساعت به بالا در ماه ثبت می‌شود نیز نرخ قبض مصرفی به‌ طور متوسط ۵/۳ برابر بخشی از هزینه‌های تامین برق افزایش می‌یابد. وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد از مشترکان خانگی در فصولی که هوا سردتر است، زیر الگوی مصرف یعنی پایین‌تر از ۲۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند. مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد تاکید کرد: این مشترکان در صورت نبود مدیریت کاهش مصرف شاهد افزایش نرخ قابل توجهی در قبض برق خود خواهند بود و تعرفه برق‌شان بالاتر از آن مقداری که محاسبه می‌شود، است. کاشی افزود: این رویه برای این اعمال شده که مدیریت مصرف در جامعه شکل گیرد و برای مشترکین کم‌مصرف مشکلی ایجاد نشود و تغییری در تعرفه‌های برق آن‌ها شکل نگیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن