اقتصادی

در حاشیه مراسم افتتاح فاز دوم کارخانه آراسیلیس گناباد مطرح شد:

خراسان رضوی به قطب تولید و فرآوری سیلیس کشور تبدیل می‌شود

کد خبر : 48389

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: با افتتاح فاز دوم کارخانه اراسیلیس گناباد وبا توجه به ذخایر غنی معادن استان در این منطقه، بخش عمده‌ای از مصرف داخلی این محصول در داخل استان تامین شده و با توسعه این صنعت می‌توان استان خراسان را به قطب تولید سیلیس کشور تبدیل کرد.

به گزارش صبح مشهد،  ابوالفضل چمندی در حاشیه مراسم افتتاح فاز دوم کارخانه آراسیلیس گناباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع فرآوری سیلیس قبل از این در استان وجود نداشته و معدود مجموعه ها هم در حد خردایش و دانه بندی فعال بودند ولی با افتتاح این کارخانه با قابلیت کنستانتره آهن و هم فراوری روزانه ۲۵۰ تن سلیس را دارد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه محصولات تولیدی این مجموعه در بیش از ۵۰ صنعت دیگر کاربرد دارد، افزود: قبل از نیاز این صنایع از خارج استان تامین شده و به خصوص موضوع هزینه بالای حمل باعث بالارفتن قیمت تمام شده بود ولی با تقویت این کارخانه، نیازمندی صنایع خراسان رضوی از داخل استان با هزینه کمتری تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه مصارف این مجموعه در صنایعی مانند چسب‌های سیلیکات، کاشی و چمن های مصنوعی، هبلکس و ‌… است افزود: با توجه به ذخایر غنی معادن سیلیس در این منطقه، خراسان رضوی و گناباد می‌تواند به قطب تولید سیلیس در کشور تبدل شود و این امر نقش مهمی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان و منطقه خواهد داشت.

چمندی با اشاره به سرمایه گذاری ۶۰میلیارد تومانی در این مجموعه یادآور شد: توسعه صنعت فرآوری موارد اولیه در معادن و به خصوص در محصولاتی که به صورت خام عرضه می‌شود از جمله موارد حائز اهمیت در توسعه و رشد اقتصادی کشور است که استان خراسان رضوی و گناباد نیز با دارا بودن منابع باارزش معدنی می‌تواند به یکی از مراکز اصلی این صنعت تبدیل شود.

وی تاکید کرد: تقویت و ایجاد چنین مجموعه هایی در استان و ارایه زنجیره ای از خدمات و صنایع وابسته در حوزه تولید و فرآوری مواد معدنی در این منطقه، باعث بهبود وضعیت سرمایه گذاری، ورود و ماندگاری سرمایه در استان شده که نقش مهمی در اشتغالزایی و اقتصاد استان خواهد داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن