پایتخت فرهنگ اسلامی

آیت الله علم الهدی:در زمان امام هادی(ع) شیعه کیان سیاسی اجتماعی منظمی پیدا کرد

کد خبر : 44471

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امام هادی(ع) و فرزندشان امام عسکری(ع) سعی کردند با کادر سازی و تربیت شاگردان و نواب خاص خود جامعه شیعی را برای عصر غیبت امام زمان(عج) حاضر کنند.

به گزارش صبح مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در ویژه برنامه‌ای که امروز به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه دهمین پیشوای شیعیان حضرت امام علی النقی(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد،اظهارداشت: امام هادی(ع) نه تنها بین دشمنان بلکه بین دوستان و شیعیان نیز مظلوم هستند. این امام همام در بین دوستان و شیعیان از آن جهت مظلوم هستند که معرفت و شناخت آنها نسبت به ایشان کامل نیست.

وی افزود: حضرت امام هادی(ع) در مسأله حفظ تشیع در زمان غیبت امام عصر(عج) نقش به‌سزایی داشتند و در زمان ایشان شیعه یک کیان سیاسی اجتماعی منظم پیدا کرد.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: این امام بزرگوار که به دستور متوکل عباسی از مدینه به سامراء منتقل شدند تا بیشتر تحت مراقبت باشند، با همه اختناق و محدودیت‌هایی که در آنجا وجود داشت اقدام به تربیت شاگردانی همچون فضل بن شاذان کردند.

آیت الله علم‌الهدی عنوان کرد: حضور امام هادی(ع) در یک منطقه کاملاً حفاظت شده موجب شده بود که ارتباط ایشان با شیعیان بسیار محدود شود، بنابراین شاگردان و تربیت شدگان مکتب این امام همام نقش مهمی در تبلیغ و رساندن دستورات امام به شیعیان در سراسر بلاد اسلامی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: جاذبه امام هادی(ع) به حدی بود که حتی برخی فرماندهان نظامی دستگاه متوکل عباسی نیز مجذوب ایشان شده و نقطه اتصال و ارتباط امام با شاگردان و نواب امام هادی(ع) بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: نواب امام هادی(ع) معارف اسلامی و دستورات امامت و برنامه‌های سیاسی اجتماعی را به طور مستقیم و یا با واسطه از امام دریافت و آن را به دیگر شیعیان منتقل می‌کردند.

وی اظهار کرد: به این ترتیب معارف دینی بدون اینکه امام در جامعه حضور مستقیم داشته باشد نشر و گسترش پیدا می‌کرد و این شیوه تبلیغ در واقع تدبیر امام هادی(ع) برای آماده‌سازی شیعه برای ورود به عصر غیبت امام دوازدهم شیعیان حضرت مهدی(عج) بود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در عصر غیبت امام زمان(ع) دست شیعیان از دامان امام معصوم کوتاه است و امام به اراده و خواست الهی در پرده غیبت قرار گرفتند، افزود: به همین دلیل امام هادی(ع) و فرزندشان امام عسکری(ع) سعی کردند با کادر سازی و تربیت شاگردان و نواب خاص خود جامعه شیعی را برای عصر غیبت امام زمان(عج) حاضر کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن