پایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

۲۸ تیرماه، مشهد میزبان «همایش مسئله شناسی و پاسخگویی به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر»

کد خبر : 11428

مشهد مقدس ۴ شهید امر به معروف و نهی از منکر تقدیم انقلاب اسلامی کرده که جمع‌آوری اطلاعات پیرامون نحوه زندگی و شهادت آنها، هم‌اکنون در دستور کار است و مستندسازی در این رابطه در حال شکل‌گیری است.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد گفت: مشهد مقدس میزبان «همایش مسئله شناسی و پاسخگویی به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» خواهد بود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مصطفی صفایی با بیان این مطلب در نشست خبری «همایش مسئله شناسی و پاسخگویی به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: این همایش یک روزه، چهارشنبه ۲۸ تیرماه جاری، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در تالار شهر برگزار خواهد شد و آیت ا… علم الهدی، آیت ا… سبحانی، آیت ا… مصباح یزدی و دکتر جواهری سخنرانان همایش خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه برای برپایی این همایش با اکثر مراجع تقلید قم جلساتی برگزار شد؛ افزود: از آیات اعظام و مراجع نقلید کسب اجازه شد و کار شروع گردید.
دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد در خصوص اهداف این همایش گفت: مسئله‌شناسی و گفتمان‌سازی نخبگانی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، حل مسایل قانونی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، شناسایی راهکارهای تبدیل امر به معروف و نهی از منکر و تبدیل آن به مطالبه عمومی و تبیین و ارتقای شان و منزلت آمران به معروف و ناهیان از منکر و دلایل شرعی و عرفی ضرورت حمایت حکومت و ملت از آنان از اهداف قابل ذکر در برگزاری این همایش است.
صفایی در ادامه عنوان کرد: تبلیغات در فضای مجازی و تلویزیون‌های شهری صورت گرفته و مکاتبه نیز در این رابطه با شهرستان‌ها و ستادهای کل کشور انجام شده است.
وی با بیان اینکه تعداد ۲۴۰ مقاله از کل کشور به دبیرخانه همایش در مشهد ارسال شده، بیان کرد: در این بین، ۸ مقاله به عنوان مقالات برتر شناخته شد.
دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد افزود: البته مجموع مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش در قالب چکیده مقالات تدوین شده و به چاپ رسیده است که در این همایش رونمایی خواهد شد.
به گفته صفایی، مشهد مقدس ۴ شهید امر به معروف و نهی از منکر تقدیم انقلاب اسلامی کرده که جمع‌آوری اطلاعات پیرامون نحوه زندگی و شهادت آنها، هم‌اکنون در دستور کار است و مستندسازی در این رابطه در حال شکل‌گیری است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن