شهری

پیشنهاد اختصاص ۳۸ درصد بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد به مناطق کم برخوردار ارائه شد

کد خبر : 44270

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: تلاش است بتوانیم با وجود حجم بدهی‌های باقی مانده از گذشته و تعهداتی که در آینده برای شهرداری ایجاد شده است، پروژه‌های پیشران قابل توجهی در مشهدمقدس ایجاد شود.

به گزارش صبح مشهد، مهدی ناصح، پیرامون بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد اظهارداشت: شهرداری مشهد مقدس در موعد مقرر لایحه بودجه ۱۴۰۱ را به صحن شورای اسلامی شهر مشهدمقدس ارائه کرد و گزارش جزئیات آن توسط شهردار تقدیم صحن شورای اسلامی شهر مشهدمقدس شد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در مهلت قانونی که در اختیار دارد، نسبت به بررسی در کمیسیون‌های تخصصی اقدام می‌کند تا در موعد مقرر آن را برای اجرا به شهرداری ابلاغ کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطر نشان کرد: براساس گزارش شهردار مشهد مقدس، در حوزه‌‌های مختلف چرخش‌های راهبردی صورت گرفته و در مسیر اصلاح گام برداشته شده است؛ یکی از موضوعات مهم پیگیری شده آن بود که سهم بیشتری از بودجه به سمت پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز شهر و ارائه خدمات به مردم اختصاص یابد که این مهم مورد تاکید دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد بوده است.

ناصحی اذعان کرد: در این راستا بایستی از بودجه‌های جاری با توجه به حجم سنگین نیروهای انسانی و هزینه‌های جاری کاسته می‌شد، از همین رو توصیه شد صرفه جویی در این حوزه صورت پذیرد.‌

وی تصریح کرد: گزارش دریافتی، فراتر از انتظار ما در حوزه صرفه جویی بودجه پیش بینی شده است و امیدواریم ساز و کار اجرایی متناسب با آن، توسط شهردار مشهد مقدس دیده شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اعلام اینکه نگاه ویژه‌ای در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نسبت به حاشیه شهر وجود دارد، اذعان کرد: درخواست ما از شهردار مشهد مقدس این بود که متناسب با جمعیت و مساحت محلات کم برخوردار که ۳۲ درصد از شهر را شامل می‌شود، همین میزان از بودجه به این محلات اختصاص پیدا کند؛ درخواست تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه حاشیه شهر اعلام و با تایید شهردار همراه شد.

ناصحی با بیان اینکه براساس گزارش ارائه شده برای اولین بار ۳۸ درصد بودجه به مناطق کم برخوردار اختصاص پیدا کرده است، گفت: توجه به مسائل اجتماعی جزو موارد مهم در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بوده و رشد خوبی در بودجه‌های اجتماعی سال ۱۴۰۱ دیده شده است.

وی افزود: تلاش است بتوانیم با وجود حجم بدهی‌های باقی مانده از گذشته و تعهداتی که در آینده برای شهرداری ایجاد شده است، پروژه‌های پیشران قابل توجهی در مشهد مقدس برای تسهیل در رفت و آمد، ایجاد فضای فراغت مردم در بوستان‌های شهری، توجه به موضوع سلامت، بهداشت، ورزشی و بانوان داشته باشیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: این اولین بودجه‌ای است که در شورای ششم بسته می‌شود، در این راستا راهبردهای اساسی پیشتر به شهردار مشهد مقدس ابلاغ شده و انتخاب وی نیز مبتنی بر این راهبردها بود.

ناصحی در پایان بیان کرد: بر اساس گزارش اولیه ارائه شده، بیشتر موارد اعلامی در نظر گرفته شده و امیدواریم در عرصه عمل نیز این اتفاق رقم بخورد و در سال جاری شاهد شکوفایی شهر مشهد مقدس در حوزه‌های مختلف در خدمت به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) باشیم.

منبع: تسنیم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن