استانی

چهره‌های مشهور خراسان رضوی سفیر مقابله با اعتیاد می‌شوند

کد خبر : 43974

دبیر کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: چهره‌های مشهور و سرشناس استان از جمله هنرمندان، ورزشکاران، استادان دانشگاه، نخبگان و کنشگران اجتماعی به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد، در امر مقابله با این بلای خانمان‌سوز در جامعه مشارکت داده می‌شوند.

به گزارش صبح مشهد، محسن نظری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: دولت به‌تنهایی قادر به حل معضل اعتیاد نیست و ضروری است علاوه بر چهره های سرشناس، گروههای مرجعی چون روحانیان، امامان جمعه و فعالان رسانه ای نیز حساس شده و به کمک این ستاد بیایند.

وی ادامه داد: برای مهار این آسیب اجتماعی، در نظر است پس از شناسایی افراد تاثیرگذار و دارای پایگاه اجتماعی در سطوح مختلف جامعه، این افراد به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد به جامعه معرفی شده و شرایطی فراهم شود که آنان بتوانند از ظرفیت‌ رسانه و تریبونی که در اختیار دارند به منظور آگاه سازی مردم از تبعات منفی اعتیاد استفاده کنند.

نظری گفت: در مرحله اجرایی این پویش نیز از ادارات کل ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخواست کرده ایم تا هنرمندان، قهرمانان و ورزشکاران مدال آور ملی و بین المللی و افراد تاثیرگذار استان را، که دارای جایگاه مردمی هستند، معرفی کنند و همچنین از ظرفیت دینی و جامعه روحانیان و امامان جمعه و جماعات سرشناس و معروف در این مسیر استفاده شود.

وی افزود: علاوه بر ضرورت سرمایه‌گذاری برای کاستن از دامنه تقاضا و جلوگیری از رسوخ مصرف مواد به دیگر لایه‌های جامعه، نیازمند مشارکتی همه جانبه و همگانی هستیم که در این میان چهره‌های سرشناس و گروه های مرجع باید از ظرفیت کم نظیر خود استفاده کنند تا در این مسیر رویکرد اجتماعی به موج اجتماعی و سپس این موج اجتماعی به شبکه وسیع اجتماعی تبدیل شود.

دبیر کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: لازم است با تلاش دستگاه‌های اجرایی مرتبط، تشکل‌های مردم نهاد، فعالان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و سایر اقشار تأثیرگذار برای مبارزه با اعتیاد جریان سازی شود که پویش مردمی “هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد” نیز در همین راستا و با هدف استفاده از ظرفیت افراد تاثیرگذار جامعه برای حساس کردن و آگاه سازی جامعه از تبعات منفی اعتیاد در خراسان رضوی آغاز شده است.

وی افزود: رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در هدایت پویش‌های پیشگیری از اعتیاد بر عهده دارند، چرا که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با کارکردها و ویژگی‌های خاص خود می توانند با شکل‌دهی به پویش‌های مردمی، نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد ایفا کنند.

نظری ادامه داد: در همین چهارچوب از استادان دانشگاه، انتظار داریم با استفاده از ظرفیت نخبگانی خود، علاوه بر علم آموزی، دانشجویان را با مهارت های زندگی و اجتماعی آشنا کنند و تاب آوری آنها را در برابر آسیبهایی چون اعتیاد بالا ببرند تا آنان بعد از دانش آموختگی و ورود به عرصه جامعه، در برابر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد ایمن باشند.

بر اساس آمارهای رسمی میزان شیوع مصرف مواد مخدر در کشور ۵.۴ درصد و در خراسان رضوی ۲.۷ درصد است که از این نظر این استان رتبه هجدهم کشور را دارد.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن