استانی

نقاط دیدنی و جاذبه‌های گردشگری گرجستان را در سفر از دست ندهید

کد خبر : 31696

کشور گرجستان یک کشور زیبا با نقاط دیدنی طبیعی بسیار است. این کشور شامل کوهستان ها و جنگل های زیبایی می‌شود. پایتخت کشور گرجستان تفلیس است که جزو شهر های دیدنی اروپایی در نزدیکی ایران به شمار می رود و تور گردشگری تفلیس در ایران طرفداران خاص خود را دارد.

صبح مشهد– تور گرجستان البته تنها به تفلیس خطم نشده و شامل شهر زیبای باتومی هم می‌شود و بسیاری از مسافران در کشور گرجستان شهر باتومی را برای گردش در هنگام تعطیلات خود انتخاب می‌کنند که شهر ساحلی در کرانه دریای سیاه محسوب می‌گردد. شهر تفلیس شامل هتل های ۵ ستاره و مجللی می‌شود که اقامت ر ا در آنجا به یک تجربه دل انگیز و بسیار خوب تبدیل خواهد نمود. در کشور گرجستان جاذبه‌های مختلفی وجود دارد که به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و همچنین مراکز دیدنی و تفریحی مدرن تقیسم می‌شوند. در ادامه بهترین جاذبه‌های گردشگری کشور گرجستان را به شما معرفی خواهیم نمود.

مجسمه مادر گرجستان
یکی از جاهایی که در شهر تفلیس و تور گرجستان سفر باتو می‌توانید از نقاط مختلف شهر آن را مشاهده کنید مجسمه زیبایی است که به مجسمه مادر گرجستان مشهور است و در زبان محلی به آن کارتلیس ددا می گویند. این مجسمه دارای ۲۰ متر ارتفاع است و بر روی تپه ای به نام سولالاکی قرار دارد. این تندیس زیبا از جنس برنز بوده و شامل نمادی از صلح دوستی و همچنین وطن دوستی مردمان گرجستان به حساب می‌آید. این مجسمه در سال ۱۹۵۸ در شهر تفلیس قرار داده شده است که به مناسبت ۱۵۰۰ سالگی شهر تفلیس بوده است.

خیابان روستاولی تفلیس
یکی از نقاط دیدنی شهر تفلیس یک خیابان مشهور است که به میدانی زیبا ختم می‌شود میدان آزادی با تندیس طلایی و زیبایش مورد توجه گردشگران قرار دارد. در آنجا مراسم مختلف جشن و رویداد های مهم برگزار شده است. در خیابان روستاولی می‌توانید از مغازه ها و همچنین موزه های مختلف به همراه کافه ها، رستوران ها و انواع مراکز تفریحی و مهم دیدن کنید. در آنجا می‌توان ساعت ها قدم زد و از بناهای زیبای ساختمان ها که به سبک اروپایی هستند لذت برد.

کلیسای جامع تثلیث گرجستان
یکی از زیبا ترین کلیساهایی که در کشور گرجستان ساخته شده است و مورد توجه گردشگران قرار دارد کلیسای جامع تثلیث است. به آنجا سامبا هم می‌گویند. ارتفاع این کلیسا ۹۷ متر بوده و معماری بسیار دیدنی و جالبی را در خود دارد. اطراف این کلیسا پر از جاذبه‌های دیدنی و فواره ها و باغ های زیبا بوده و می‌توانید در آنجا از فضای دیدنی لذت ببرید و بر روی سنگ فرش های آنجا که شامل تزئینات زیبا می‌شوند قدم بزنید. این کلیسا خود در درونش شامل ۹ کلیسای کوچک تر است و سالنی بسیار بزرگ را در کلیسای اصلی دارد.

محله حمام‌های تفلیس گرجستان
شهر تفلیس به داشتن منابع آب گرم مشهور است و این شهر شامل حمام های آب گرمی است که آب آنجا خواص درمانی و سلامتی را دارد. در شهر تفلیس یک محله وجود دارد که در آنجا چندین حمام کوچک و بزرگ می‌توانید ببینید و به حمام های قدیمی یا جدید بروید. در آنجا امکانات مختلف هم ارائه می‌شود که می‌‍توان به ماساژ درمانی و سونا اشاره کرد. در برخی از حمام های قدیمی این منطقه می‌توانید از فضای زیبا و با تزئینات جالب قدیمی لذت ببرید.

قلعه ناریکالا گرجستان
یکی از معروف ترین جاذبه‌های شهر تفلیس قلعه زیبای ناریکلا است. این قلعه در زمان بسیار قدیم و توسط ساسانیان در آنجا ساخته شده است که بر روی یک تپه قرار دارد. شکل آنجا شبه ارگ هایی است که در ایران هم می‌توانید مشاهده کنید. این قلعه بر روی کوه متاتسمیندا قرار گرفته است و در آنجا می‌توانید مناظر بسیار زیبایی از شهر تفلیس را مشاهده کنید و همچنین با تاریخ قدیمی آنجا بیشتر آشنا شوید.

پارک آبی تفلیس گرجستان
در شهر تفلیس می‌توان به یک پارک آبی بسیار خوب هم رفت. این شهر شامل ۳ پارک آبی بسیار خوب می‌شود که پارک های آبی جینو پارادایس، پارک آبی متاسمیندا و آکوا پارک تفلیس نام دارند و هر کدام شامل امکانات و تفریحات خاص و خوب خود هستند. در آنجا می‌توانید سوار سرسره های بسیار هیجان انگیز شوید و از امکانات این پارک ها مانند رستوران و کافی شاپ هم بهره ببرید. پارک آبی متاسمیندا برای کودکان بسیار مناسب است.

باغ گیاه شناسی باتومی گرجستان
از جاذبه‌های بسیار خوبی که در شهر باتومی گرجستان قرار دارد باید به باغ گیاه شناسی باتومی اشاره کرد. آنجا فضایی بسیار زیبا و سرسبز را دارا بوده و شامل چندین گونه مختلف گیاهان و درخت های زیبا می‌شود. این باغ در سال ۱۹۱۲ درهایش را به روی علاقه مندان به طبیعت باز کرد. در آنجا می‌توانید به پیاده روی پرداخته و از جاذبه های متعدد این باغ دیدن کنید که شامل بخش های مختلفی بر اساس گیاهان مختلف که از نقاط متعدد دنیا آورده شده اند تقسیم می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن