اجتماعیاخبار مهم

هشدار جانشین انتظامی استان؛ شهروندان مشهدی مواظب کلاه برداران عابربانکی باشند

کد خبر : 20676

چندین شهروند مشهدی طعمه کلاهبرداران عابربانکی شدند.

به گزارش صبح مشهد،سرهنگ ابراهیم قربانزاده، جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ‌در تشریح این خبر به خبرنگار ما گفت: در پی گزارش چند شهروند مبنی بر این که افردی به صورت تلفنی اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده اند دستورات لازم برای بررسی این موضوع صادر شد.
با توجه به اهمیت پرونده،کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی وارد عمل شدند و بررسی های اولیه‌آنها نشان می داد فردی در تماس تلفنی با گوشی تلفن همراه آنها اعلام کرده «در قرعه کشی اپراتورهای تلفن همراه برنده شده اید» و با این ترفند طعمه های خود را به سمت دستگاه های عابر بانک کشانده است.
وی افزود: متهم و همدستانش با ادعای جایزه ۵۰ میلیون ریالی، افراد ساده لوح را وسوسه می کردند که هر چه سریع تر برای دریافت جایزه خود به عابربانک مراجعه کنند و پس از آن که با حیله و مکرمتوجه می شدند موجودی حساب مالباختگان چقدر است با ترفند هایی مختلف اقدام به انتقال وجهاز حساب آنها به کارت مقصد و درنهایت خرید از دستگاه های پوز با استفاده از رابطین خود می کردند.
در ادامه پی گیری این پرونده کارآگاهان ورزیده اطلاعات جنایی پلیس آگاهی نیز وارد عمل شدند و در اقدامی هماهنگ با تیم مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی و تحقیقات گسترده ،متهم اصلی پرونده شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت.
سرهنگ ابراهیم قربان زاده گفت: پلیس با هماهنگی مقام قضایی وپس از کنترل و مراقبت های پوششی ،در اقدامی غافلگیرانه متهم اصلی پرونده را دستگیر و با توجه به اعترافات متهم ، سه همدست دیگراو را نیز شناسایی و دستگیر کرد.
جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی درپایان با اعلام اینکه با دستگیری چهار گرداننده اصلی باند، تاکنون پرده از سه میلیارد و ده میلیون ریال کلاهبرداری های حیله گرانه از ۷۲ شهروند در مشهد و دیگر شهرها و استان های کشور داشته اند برداشته شده است گفت: تحقیقات پرونده با دستورات قضایی ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن