شهری

شهردار مشهد: توسعه کمربند سبز جنوبی را انجام خواهیم داد

کد خبر : 23376

شهردار مشهد گفت: توسعه کمربند سبز جنوبی شهر را چه با همراهی و چه بدون حضور دیگر ارگان‌ها انجام خواهیم داد.

محمد رضا کلائی عصر پنجشنبه در مراسم آغاز توسعه فضای سبز کمربند جنوبی مشهد افزود: درختکاری ۹۰۰ هکتار از اراضی کمربند جنوبی مشهد تا آخر امسال به پایان می رسد و ۱۹ هزار هکتار در ارتفاعات جنوب مشهد به مرور فضای سبز خواهد شد.
وی اظهار داشت: در این زمینه هیچ محدودیت بودجه‌ای نداریم و به هر میزان که اراضی در ارتفاعات جنوبی رفع تصرف شده و دراختیار شهرداری قرار گیرد اقدام به درختکاری خواهیم کرد.
وی گفت: در این میان تنها مشکل محدودیت آب است که این مشکل نیز با اتصال به شبکه جداسازی آب شرب از آب خام و تصفیه پسآب برطرف خواهد شد.
کلایی افزود: تصفیه خانه های فاضلاب و شبکه جداسازی آب شرب از آب خام که منبع پایدار برای آبیاری فضای سبز کمربند جنوبی است و همچنین موضوع درختکاری در این منطقه به سرعت پیگیری و اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: باتوجه به ۱۲ برابر شدن بودجه شبکه جداسازی آب شرب از آب خام در سال جاری و حمایت هایی که انجام می شود به این توسعه خیلی امیدوار هستیم.
شهردار مشهد گفت: اگر همراهی دادستانی در خصوص رفع تصرفات نبود بسیاری از اراضی را از دست می‌دادیم، این کار بزرگترین هدیه به مردم مشهد و آینده شهر خواهد بود.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: عملیات اجرایی کمربند سبز از سال ۷۴ با مشارکت دولت و محیط‌ زیست آغاز شد و تا سال ۸۴ حدود ۴۹۰ هکتار دراین منطقه درختکاری شد.
مهدی یعقوبی افزود: از سال ۸۴ تاکنون تمام اقدامات در راستای توسعه فضای سبز کمربند جنوبی با اعتبارات شهرداری مشهد انجام شد و طی این مدت بیش از ۳ هزار هکتار درختکاری انجام و ۲ هزار و ۷۷۰ هکتار کمربند سبز در ارتفاعات جنوبی با حدود ۱.۵ میلیون اصله درخت ایجاد شده است.
وی ادامه داد: همچنین تاکنون بیش از ۱۰ مخزن آب در عرصه کمربند سبز جنوبی ایجاد و هشت کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.
یعقوبی خاطرنشان کرد: خط انتقال تصفیه‌ خانه‌های پساب نیز در حال اجراست که با تکمیل آن منبع آب پایدار برای کمربند سبز خواهیم داشت.
وی گفت: امسال ۳۰۰ تا ۳۵۰ هکتار توسعه کمربند سبز عملیاتی می شود که قرارداد آن با ۱۹ میلیارد اعتبار منعقد شده است.
طول کمربند سبز در مجموع ۲۹ هزار هکتار است که ۱۹ هزار هکتار آن کمربند سبز جنوبی و ۱۰ هزار هکتار کمربند سبز شمالی مشهد را تشکیل می‌دهد.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن