شهری

شهردار منطقه 10 مشهد مقدس؛

طرح «هم‌سایگی ایمن» خسارات ناشی از بحران را کاهش می‌دهد

کد خبر : 43255

شهردار منطقه ۱۰ مشهد مقدس گفت: طرح «هم‌سایگی ایمن» آموزش‌های لازم برای مواجه با هر نوع بحران را در راستای کاهش خسارات جانی و مالی به شهروندان ارائه می‌کند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد، سعید اکبریان در آئین افتتاحیه طرح «هم‌سایگی ایمن» اظهار کرد: امروز مردم به صورت اجتماعی در مجتمع‌های مسکونی ساکن هستند و نیازها و ظرفیت‌های آن‌ها نیز با گذشته متفاوت شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا ما در شهرداری بر چند مسئله اصلی مانند ایمنی، سلامت و فرهنگ شهروندی تمرکز کرده‌ایم.

شهردار منطقه ۱۰ مشهد مقدس اضافه کرد: طرح «هم‌سایگی ایمن» به شهروندان در همه رده‌های سنی کمک می‌کند تا در مواجه با بحران‌هایی مانند زلزله و آتش‌سوزی، خسارات جانی و مالی حداقلی داشته باشند.

اکبریان بیان کرد: شرط لازم برای موفقیت در این طرح این است که مدیران مجتمع آموزش‌های لازم و شیوه استفاده از تجهیزات را بیاموزند و آن را به ساکنان منتقل کرده و از طرفی با تجهیز آپارتمان‌ها، واحد‌های مسکونی ایمنی را ایجاد کنند.

وی افزود: ما نیز در شهرداری آمادگی داریم تا حمایت‌های لازم در حوزه شهرسازی و خدماتی را برای شهروندان و مجتمع‌ها داشته باشیم.

شهردار منطقه ۱۰ مشهد مقدس همچنین درباره مجتمع مسکونی «آفتاب» که به عنوان پایلوت طرح «هم‌سایگی ایمن» انتخاب شده است، گفت: این مجتمع به جهت امکانات و فضای پرشوری که دارد نه تنها در حوزه ایمنی بلکه در سایر حوزه‌های فرهنگی هم می‌تواند به عنوان پایلوت قرار گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن