شهری

رئیس اتاق اصناف مشهد: امکان فعالیت مجدد تالارهای پذیرایی مشهد در فضای سربسته فراهم شد

کد خبر : 42606

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: با توجه به تغییر رنگ شرایط کرونایی مشهد از نارنجی به رنگ زرد رستوران‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، فست فودها، کافی‌شاپ، آبمیوه فروشی‌ها و باغ تالارها می‌توانند در فضای بسته با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، محمود بنانژاد در خصوص فعالیت اصناف در مشهد با توجه به آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی و تغییر رنگ این شهر به زرد اظهار کرد: با زرد شدن وضعیت کرونایی مشهد طی مکاتباتی که انجام شده، شرایط فعالیت اصناف تغییر کرده است. در شرایط نارنجی رستوران‌ها و کافی‌ شاپ‌ها حق فعالیت در فضای‌های مسقف و سربسته را نداشتند و فقط باید خدمات بیرون‌بر ارائه می‌دادند اما در محدوده رنگ زرد و تغییر شرایط مشهد این مجموعه‌ها می‌توانند در فضای بسته با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت فاصله ۱.۵ تا ۲ متری بین افراد فعالیت کنند.

وی افزود: این قاعده شامل تمام رستوران‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، فست فودها، کافی‌شاپ و آبمیوه فروشی‌ها می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد درباره شرایط کاری تالارها تصریح کرد: باغ‌تالارها تاکنون مجاز به فعالیت در فضای سربسته نبوده و فقط در فضای باز امکان ارائه خدمات را داشتند اما از هم‌اکنون با تغییر رنگ کرونایی مشهد، با شرایط ذکر شده می‌توانند در فضای بسته هم به ارائه خدمات بپردازند.

بنانژاد عنوان کرد: با توجه به تغییراتی که رخ داده، گروه‌های شغلی چهارگانه حذف و هفت رسته شغلی جایگزین آن شد و اکنون رعایت پروتکل‌های بهداشتی مد نظر است. با تغییر رنگ مشهد به رنگ زرد، برای واحدهای صنفی تعطیلی اعمال نخواهد شد و مشاغل با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به ادامه فعالیت خواهند بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن