زندگی

چه‌کار کنم شوهرم حرف‌های ناگفته‌اش را بگوید؟

کد خبر : 43198

خانمی هستم ۳۰ ساله. شوهرم ۳۱ ساله است. خیلی دوستش دارم و برای من و بچه‌مان خیلی زحمت می‌کشد. مسئولیت‌پذیر است. چند وقتی است که به نظرم حال روانی‌اش خوب نیست. شب‌ها تا دیروقت خوابش نمی‌برد. احساس می‌کنم حرف‌های ناگفته زیادی دارد. چه‌کار کنم که با من درد دل کند و فکر نکند که قصد فضولی دارم؟

نویسنده : دکتر حسین شرافتی | روان‌شناس

صبح مشهد– مخاطب گرامی، دلایل مختلفی می‌تواند باعث بی‌خوابی و ناراحتی‌های شوهرتان شده باشد، مثل مشکلات اقتصادی، شغلی، افسردگی و… . بنابراین پیشنهاد می‌کنم برای تشخیص درست مشکل همسرتان، حتما از یک زوج درمانگر و روان‌شناس بالینی کمک بگیریدبا این حال، چند توصیه به شما داریم.

از شوهرتان حمایت عاطفی داشته باشید
در شرایط فعلی، از لحاظ عاطفی از شوهرتان حمایت و او را بیشتر درک کنید. به وی محبت و توجه داشته باشید و برای او شفاف کنید که شاید اطرافیانش نمی‌دانند که وی چه افکار و احساساتی در ذهن دارد و ناراحتی‌اش تا چه حدی است؟ بنابراین باید شما را از شرایط‌ روانی‌اش مطلع کند و نیازها و خواسته‌هایش را بگوید تا شما به او کمک کنید.

او را در فعالیت‌های اجتماعی شرکت دهید
همراه همسرتان در پارک قدم بزنید، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مهمانی شرکت کنید یا جایی بروید که افراد دیگری آن‌جا هستند. حتما این کار را انجام دهید و در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنید. او را در کارهای خانه مشارکت دهید، با هم ورزش کنید، با هم فیلم‌های کمدی تماشا کنید و کتاب‌های انگیزشی بخوانید. اگر شما هم با او همکاری کنید، قطعا او انگیزه بیشتری برای انجام دادن این کارها و اصلاح سبک زندگی‌اش خواهد داشت.

شوهرتان را مسخره یا تحقیر نکنید
همسرتان باید راهکارهای لازم برای مدیریت استرس و اضطراب و ابراز کردن هیجانات را آموزش ببیند تا مبتلا به افسردگی شدید نشود. شما هم هرگز احساسات و نشانه‌هایی را که شوهرتان دارد، مسخره نکنید. نگویید: «چرا این قدر حالت بده. مثلا مَردی! پاشو برو سر کار». غرورش را له و به او بی‌احترامی نکنید. هر قدر بگویید مثل مردان دیگر نیستی، حالش بدتر خواهد شد. به جای مسخره کردن احساساتش، سعی کنید او را درک کنید و خودتان را جای او بگذارید. به حرف‌هایش گوش دهید بدون این که قضاوت کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن