زندگی

مهارت‌های رونق‌ بخش کسب‌ و‌ کار

کد خبر : 42922

سخنوری، جلب اعتماد، مدارا، زبان‌بدن و… مهارت هایی هستند که به گزارش فوربس از شما یک فروشنده موفق می‌سازند.

مترجم : مهدیس مرادیان | منبع : فوربس با اندکی تغییر

صبح مشهد– برای موفقیت در هر شغلی نیاز به تجربه و مهارت‌های تخصصی دارید اما این‌ها کافی نیستند. گفته می‌شود داشتن روابط عمومی بالا و بهره‌گرفتن از مهارت‌های ارتباطی هم نقش مؤثری در موفقیت شغلی ما دارند. روابط عمومی به معنای داشتن ویژگی‌های مختلفی است که فرد از طریق آن‌ها می تواند با دیگران ارتباط خوبی برقرار کند. به طور کلی افراد تمایل دارند در محیط‌های دوستانه کار کنند زیرا محیط‌های جدی، بازدهی آن‌ها را پایین می آورد. شما هم به عنوان یک فروشنده با تقویت مهارت‌های ارتباطی می‌توانید بازدهی کارتان را بالا ببرید. در ادامه به چند مورد از این مهارت‌ها اشاره خواهد شد.

برقراری ارتباط با دیگران
یکی از مهارت‌های ارتباطی مهم در زمینه کاری، ارتباط با دیگران و درک موقعیت و نظرات آن‌هاست. همچنین مهارت سخنوری به معنای تسلط ما بر بیان موضوع، تأثیر فوق‌العاده‌ای روی مشتری می‌گذارد و سبب می‌شود برای شنیدن نظرات و ایده‌های ما رغبت بیشتری داشته باشد. هر فردی جهان‌بینی و درک متفاوتی از مسائل دارد، پس باید کلام‌مان روشن باشد و از ایجاد ابهامات معنایی اجتناب کنیم. کسانی که به اصول ارتباطی پایبند هستند با گفتار شفاف خود از بروز هر ابهامی جلوگیری می‌کنند.

مدارا با دیگران
یکی دیگر از مهارت‌های ارتباطی برای رونق بخشیدن به کسب‌و‌کار، مدارا کردن است. کسانی که اهل مدارا با مشتری هستند، صبر بیشتری از خود نشان می‌دهند و در شرایط سخت و تنش‌زا می‌توانند خونسردی خود را حفظ کنند.

جلب اعتماد
یک رابطه مثبت و موثر بین مشتری و فروشنده، بر پایه اعتماد شکل می گیرد. وقتی به موفقیت شغلی می‌رسید که قابل اعتماد باشید و به مشتری خود احساس امنیت دهید. همچنین شما باید در زمان مناسب، همدلی و مهربانی خود را بروز دهید. وقتی می‌توانیم موقعیت طرف مقابل را درک کنیم که خود را در جایگاه او بگذاریم. پس شرایط را از دید مشتری بررسی کنید و از کمک و همدلی دریغ نکنید. این رفتارها احساس مثبتی را در مخاطب شما به وجود می‌آورد و باعث جلب اعتمادش می‌شود.

گوش دادن اصولی
قبل از این‌که سخنران موفقی باشیم باید مهارت گوش‌دادن را در خود به وجود آوریم. گوش دادن تأثیر بسزایی در تقویت ارتباطات ما دارد. شنونده‌ خوب بودن، مهارتی است که با تمرین به دست می‌آید و بازخورد مثبتی را در دیگران به دنبال خواهد داشت.

منعطف باشید
«دوست‌داشتنی بودن» و «داشتن شخصیت خوب» به هم وابسته‌اند. تصور کنید یک فرد معتاد یا زندانی شخصیت قابل قبولی در جامعه ندارد اما این فرد اگر توانایی خوبی در برقراری ارتباط داشته باشد، می‌تواند توجه دیگران را به خود جلب کند و شرایط را به نفع خود تغییر دهد. پس اگر بتوانید در زندگی خود فردی انعطاف‌پذیر باشید، به یک فروشنده دوست‌داشتنی تبدیل خواهید شد.

شناخت مشتری
برای دستیابی به این مهارت باید گوش شنوا داشته باشیم و جهان پیرامون خود را به دقت ببینیم. لازم است مخاطب خود را به خوبی بشناسید و مطابق با شرایط او حرف بزنید. شاید این مهارت خیلی به چشم نیاید اما می‌تواند ارتباط شما با مشتری را خیلی زود به شکست برساند.

زبان بدن
شنیده‌اید که در هر رابطه‌ای باید صداقت داشته باشید تا به موفقیت برسید، این قانون بین مشتری و فروشنده هم حاکم است. همچنین باید از زبان بدن کمک بگیرید. زبان بدن اهمیت بسیاری در ارتباطات ما دارد. در واقع بخش زیادی از روابط ما از زبان بدن تأثیر می‌پذیرد و به عنوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی برای رونق دادن به کسب‌و‌کار معرفی می‌شود. برای ارتباطی تأثیرگذار باید از کلمات احترام‌آمیز همانند «لطفا» و «متشکرم» هم بیشتر استفاده کنید.

روش حل‌مسئله
اگر در محل کار فعال باشید و برای فروش بیشتر برنامه‌ریزی کنید، فشار کاری کمتری به خودتان وارد می‌شود و این تأثیر زیادی بر ارتباطات شما خواهد داشت. شما باید مشکلات‌تان در مسیر فروش بیشتر را هم شناسایی کنید و برای حل‌شان، از خلاقیت و تجربه‌تان کمک بگیرید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن