اسلاید شوشهری

مدیرکل آموزش و پرورش تشریح کرد:

جزئیات بازگشایی مدارس استان

کد خبر : 42842

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی جزئیات بازگشایی مدارس را تشریح کرد و گفت: تغییرات شیوه بازگشایی مدارس استان برای سال تحصیلی جاری اعلام شد.

خدابنده در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مدارس مقطع متوسطه دوم از ۱۵ آبان و مدارس مقطع متوسطه اول از ابتدای آذر ۱۴۰۰ فعالیت خود را براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش و پس از در یافت مجوزهای لازم از سامانه تعیین شده برای این موضوع به صورت حضوری آغاز می کنند.

وی افزود: ستاد ملی کرونا در خصوص آغاز فعالیت حضوری کلاس های درس مقطع ابتدایی هم بیان کرده است که براساس بررسی های علمی و پژوهشی که در روزهای آینده اتفاق می افتد و با در نظر گرفتن شرایط واکسیناسیون جامعه، در زمینه بازگشایی این مدارس شرایط جدیدی اعلام‌ خواهد کرد. خدابنده تصریح کرد: در شرایط کنونی طبق تصمیمات پیشین، کلاس های درس مدارس روستایی و عشایری دارای شرایط مشخص شده در بخشنامه های وزارت آموزش و پرورش و کارگاه های عملی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش با رعایت پروتکل های ابلاغی به صورت حضوری فعالیت می کنند.

رضا صابری تولایی معاون آموزش و پرورش استان نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری کلاس های همه مدارس روستایی و عشایری از سوم مهر به صورت حضوری برگزار شد، برنامه بازگشایی مدارس شهری در آبان ماه هم به این صورت است که مدارسی که جمعیت دانش‌آموزی آن‌ زیر ۳۰۰ دانش‌آموز است، از شنبه، اول آبان‌، فعالیت حضوری خود را آغاز خواهند کرد. وی افزود: حضور دانش‌آموزان در مدارسی که بیشتر از ۳۰۰ دانش‌آموز دارند از ۱۵ آبان خواهد بود. بنا داریم اگر شرایط جدیدی ایجاد نشود و درگیر موج بعدی کرونا نشویم، برنامه آموزش حضوری را تا پایان سال تحصیلی استمرار دهیم تا دانش آموزان بیش از این متضرر نشوند.

وی تصریح کرد: زمان آموزش جلسات در برنامه حضوری به‌ جای ۹۰ دقیقه، ۶۰ دقیقه است. زنگ تفریح نیز ۱۵ دقیقه‌ای خواهد بود. روزانه سه جلسه آموزشی با دو زنگ استراحت نیز برگزار می‌شود. صابری تولایی ادامه داد: کلاس‌هایی هم که تراکم آن‌ بیش از ۱۵ دانش‌آموز است، به‌ صورت گروه‌های الف و ب گروه‌بندی می شود و دانش آموزان روزهای زوج و فرد هفته به شکل چرخشی در مدرسه حاضر می‌شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن