شهری

با هدف اجرای کامل قانون اصلاح الگوی مصرف صورت گرفت؛

تاسیس دبیرخانه تخصصی برای مدیریت انرژی در شرکت های تابعه آستان قدس

کد خبر : 39206

با هدف استقرار نظام جامع مدیریت انرژی و اجرای کامل قانون اصلاح الگوی مصرف در موسسات، شرکت ها و کارخانجات زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی، دبیرخانه تخصصی مدیریت انرژی در این بنیاد راه اندازی شد.

صبح مشهد– مدیر عامل شرکت مهندسان مشاور معماری و شهرسازی آستان قدس رضوی که مدیریت این دبیرخانه را بر عهده دارد، در گفتگو با آستان نیوز، این خبر را اعلام و اظهار کرد: در اصل ۳۱ سند سیاست های کلان آستان قدس نیز بر «بهبود نظام مدیریت» تاکید شده تا با اجرای آن، هدف کلان «سامان بخشی و افزایش بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی، خدماتی و نظام اداری و مدیریتی» محقق شود.
مسعود علویان صدر افزود: در همین راستا، مدیریت جامع انرژی به عنوان یکی از پروژه های راهبردی بنیاد بهره وری موقوفات مورد توجه قرار داشته و برای اجرای آن، دبیرخانه تخصصی راه اندازی شده است.

همکاری با موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران
علویان صدر درباره اقدامات در دستور کار دبیر خانه تخصصی مدیریت انرژی تصریح کرد: این دبیرخانه طبق ماده ۲۴ قانون اصلاح الگوی مصرف، تمامی زیرمجموعه های بنیاد بهره وری موقوفات که ملزم به اجرای قانون مذکور هستند را شناسایی و سازماندهی خواهند شد.
وی ادامه داد: گام اول در این مسیر، تعیین مصرف ویژه انرژی مرجع (SEC ref) برای تولید هر واحد محصول است که با همکاری موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) موسسات، شرکت ها و کارخانجات و حمایت و پشتیبانی رییس بنیاد بهره وری موقوفات در حال انجام است.
مدیر عامل شرکت مهندسان مشاور آستان قدس افزود: در گام بعدی نیز ممیزی انرژی در تعدادی شرکت های تابعه بنیاد بهره وری موقوفات انجام خواهد شد و گام سوم، که گام نهایی فرایند است، نیز ممیزی جامع و تفصیلی انرژی برای همه شرکت های زیر مجموعه خواهد بود.

آغاز اجرای آزمایشی در ۶ شرکت
وی ادامه داد: هم اکنون اجرای آزمایشی این طرح در ۶ شرکت زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات آغاز شده و به مرور در همه شرکت ها و موسسات تابعه اجرایی خواهد شد.
علویان صدر افزود: همچنین در صدد هستیم ضمن بررسی و تدوین سیاست های لازم در بنیاد بهره وری موقوفات، گلوگاه های پرمصرف انرژی در واحدهای تولیدی تابعه را شناسایی و برای بهینه کردن مصرف انرژی آن ها برنامه ریزی کنیم. همچنین تلاش خواهیم کرد با ارائه الگوی استفاده بهینه از انرژی، در کنار جلوگیری از کاهش کیفیت محصولات تولیدی، بتونیم هم برای مدیریت و صرفه جویی اقدام کنیم و هم هزینه‌های مصرف انرژی را کاهش دهیم.

استفاده از ظرفیت کارشناسان ملی و استانی
علویان ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن موضوع مدیریت انرژی، دبیرخانه تخصصی بنیاد بهره وری موقوفات از توان کارشناسان و مدیران نمونه انرژی در کشور و همچنین ظرفیت مجموعه هایی از جمله شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران، دفتر فنی استانداری خراسان رضوی، و شرکت های گاز و برق نیز استفاده خواهد کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن