استانیاسلاید شو

مشارکت مردمی در مدیریت مصرف آب مهم ترین راهکار عبور از بحران های کم آبی است

کد خبر : 53541

معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا سبزوار گفت: مشارکت مردمی در مدیریت مصرف آب مهم ترین راهکار عبور از بحران های کم آبی در تابستان است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهرستان سبزوار ، مهندس محمد چشمی به کمبود منابع آبی در کشور و شهرستان سبزواراشاره و گفت: شرکت آب و فاضلاب شهرستان سبزوار در تلاش است با اقدامات اجرایى از جمله تنظیم فشار در کلیه مناطق شهرستان عدالت در دسترسی به آب را تامین کند.

وی افزود :راه اندازی و تجهیز چاه شماره ۱۱ کلوت با دبی ۱۰لیتر برثانیه که ۲۶ هزا متر مکعب بر تولید ماهانه با اعتبار بیش از ۲۲ میلیارد ریال برای گذر از بحران آب اضافه شده است .

این مسئول ادامه داد: دو هزارو ۲۲ متر اصلاح شبکه ، دو هزارو۴۶۹ متر توسعه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال ، ۱۴۸ فقره نوسازی انشعاب ، هزارو ۶۲۶ مورد رفع اتفاق در شهر سبزوار و دو مورد ویدئومتری چاه از جمله اقدامات انجام شده در سه ماهه سالجاری برای گذر از تنش آبی تابستان ۱۴۰۲ در شهرستان است.

وی تصریح کرد : با توجه به خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی لایروبی قنوات روستاهای طبس ، افچنگ و سنگ کلیدر در راستای افزایش دبی و پایداری آب درحال اجرا می باشد.

این مسئول از دیگر اقدامات را ساماندهی و نظارت بر تانکرهای آبرسانی جهت تامین آب شرب روستاها به تعداد ۲۵۰ سرویس با حجم حدود ۳۵۰۰ متر مکعب وبا مهندسی مجدد چاه ها و تاسیسات جهت افزایش دبی ۱۴ حلقه چاه الکتروپمپ شناور نصب شد.

وی آمادگی نیروهای عملیاتی رابرگزاری مانور دیزل ژنراتور، مانور تانکرهای آبرسانی، شناسایی روستاهای مواجهه با تنش آبی ورصد تماس‌های مردمی از سامانه ۱۲۲ را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن