شهری

رشد ۱۷ درصدی مراجعات به پایگاه های انتقال خون استان در شش ماهه اول سال جاری

کد خبر : 42753

به گزارش روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی، سرپرست انتقال خون استان با اشاره به افزایش میزان اهدای خون در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال گذشته در استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای فروردین تا شهریور، در این استان ۹۳ هزار و ۳۹۰ نفر به پایگاه های ما در سراسر استان مراجعه کرده اند که ۷۱ هزار و ۱۲۱ نفر موفق به اهدای خون شده اند. در این زمینه و در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۱۷ درصدی در مراجعات هستیم.

دکتر اسلامی با بیان اینکه ۹۵ درصد اهداکنندگان خون مرد و ۵ درصد دیگر از بانوان هستند، تصریح کرد: در شش ماهه اول سال، ۶۷۲۹۴ هزار مرد و ۳۸۲۷ زن خون اهدا کردند و ضمن اینکه مراجعه آقایان برای اهدای خون نیز در استان نیز ۱۷ درصد رشد داشته است. وی ادامه داد: به میزان اهداکننده های مستمر و باسابقه هم به ترتیب در استان ۱۶ و ۲۴ درصد اضافه شده است. امسال بیش از ۲۰ هزار نفر از باسابقه ها در استان به پایگاه ها مراجعه نموده اند و برای اهدای خون اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی ۴۰ هزار و ۴۳۳ اهدا کننده مستمر و ۲۰ هزار و ۴۷۸ اهدا کننده با سابقه به پایگاه های مشهد و سایر شهرها مراجعه کرده اند و بازهم در این بخش به ترتیب شاهد رشد۱۶ و ۲۴درصدی در اهدای خون در این گروه بوده ایم. ضمن اینکه ۱۰ هزار و ۲۰۸ نفر هم در این شش ماه برای اولین بار خون اهدا کرده اند.

سرپرست انتقال خون استان ضمن تشکر از حضور مردم مومن و انسان دوست در پایگاه های اهدای خون و قدردانی از این نوع همدلی افزود: در ماه های سرد سال مردم بیماران را فراموش نکنند و این سازمان عام المنفعه همچون گذشته یاری نمایند، شایان ذکر است ساعت کاری پایگاه های فعال انتقال خون در شش ماهه دوم سال از ساعت ۷:۴۵ الی ۱۳ و پایگاه امام رضا علیه السلام علاوه بر شیفت صبح در بعدالظهر از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۸:۴۵ در خدمت همشهریان گرامی می باشد.پنج شنبه ها نیم ساعت کمتر پایگاه ها در دو شیفت صبح و عصر فعال خواهند بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن