اسلاید شوشهری

حجت فرقانی شهردار منطقه دو مشهد خبر داد؛

پیش بینی ۱۱۱ میلیارد تومانی برای پروژه‌های زود‌بازده شهرداری منطقه دو

کد خبر : 46498

شهردار منطقه دو مشهد از ۱۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان مجموع اعتبارات برای ۴۲ پروژه‌ زود بازده محلات هدف سازمان بازآفرینی منطقه دو و جزییات این پروژه‌ها، خبرداد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو مشهد، حجت فرقانی با اشاره به مصوبه پروژه‌های زود‌بازده در محلات هدف سازمان بازآفرینی، اظهار کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد و در راستای حاشیه‌زدایی و رسیدگی به محلات حاشیه شهر پروژه‌هایی در محلات هدف سازمان بازآفرینی تعریف شد.

وی بیان کرد: بر این اساس؛ ۹ محله در سطح منطقه دو شامل این مصوبه شده و مجموعه پروژه‌هایی با نظر شورای اجتماعی این محلات و کارشناسان تحت عنوان پروژه‌های ۱۰ میلیاردی تعریف شده است.

شهردار منطقه دو مشهد با اشاره به اینکه مصوبه پروژه‌های زود‌بازده سال گذشته در شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید، عنوان کرد: باتوجه به برگزاری جلسات متعدد با شورای اجتماعی این محلات و بررسی موارد پیشنهادی با کارشناسان مربوطه، تنها مدت زمان کوتاهی از سال باقی مانده بود. در اواخر سال گذشته، تفویض اعتبار چهار پروژه زودبازده، در قالب مصوبه پروژه‌های زودبازده (۱۰ میلیاردی) انجام گرفت.

فرقانی تاکید کرد: پروژه پیاده‌روسازی در محله قدس و در محور شهید محمدزاده ۶ که از پرترددترین و مهم‌ترین معبر این محله، یکی از این پروژه‌هاست که در روزهای پایانی سال استعلام آن برگزار شد. بازپیرایی توس۱/۸۱، واکاوی، احداث و کفپوش زمین کودکان توس ۸۷ نارنجیان ۱۰، بازپیرایی، احداث سرویس بهداشتی، تعریض و کفپوش زمین بازی کودکان در انتهای توس ۸۱ و معبر علیزاده، تعویض جداول فرسوده توس ۸۱ از دیگر پروژه‌هاست که استعلام آن برگزار و و عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز و هم‌اکنون در مرحله بهره‌برداری است.

وی افزود: با همکاری شورای اسلامی شهر مشهد و سازمان بازآفرینی، در سال جاری و در طی روزهای گذشته ۲۵ پروژه دیگر از پروژه‌های ده میلیاردی یا زودبازده در ۹ محله هدف سازمان بازآفرینی منطقه دو باز و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه‌ها تفویض شد.

شهردار منطقه دو مشهد خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات برای پروژه‌های زود بازده محلات هدف سازمان بازآفرینی منطقه دو ۱۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بوده که دو میلیارد تومان در اواخر سال ۱۴۰۰ و ۵۶ میلیارد تومان دیگر از آن در چند روز گذشته تفویض شده است. فرآیند اداری، تهیه اسناد، تشریفات اداری این ۲۵ پروژه توسط همکاران حوزه اجرایی شهرداری درحال انجام است و پس از طی مراحل برگزاری مناقصات انجام خواهد شد.

فرقانی ادامه داد: تشریفات برگزاری مناقصات این پروژه‌ها حدود یک ماه زمان نیاز دارد. بعد از برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار پروژه، عملیات اجرایی آغاز خواهد شد. براساس زمان‌بندی مشخص شده در پیمان‌، عملیات اجرایی پروژه‌ها نیز به اتمام خواهد رسید. چند ردیف از این پروژه‌ها از جمله پیاده‌روسازی در محله نجف و پیاده‌روسازی در خیابان درودی یا شهرک حجت نیازمند ارسال طرح توسط مشاور را دارد که باید منتظر ارائه طرح از سمت مشاور آن باشیم.

وی اظهار کرد: دیگر پروژه‌های تعریف و در نظر گرفته شده به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری ارائه شده است. در حال پیگیری و رایزنی برای تفویض دیگر اعتبارات لازم برای ۱۳ پروژه زودبازده دیگر هستیم که پس از تعویض اعتبار، برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار، پروژه عملیات اجرایی آن آغاز و به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه دو مشهد گفت: دیگر پروژه‌های زود‌بازده در محلات هدف سازمان بازآفرینی در منطقه دو می‌توان به پیاده‌روسازی در سطح محله عامل، بازپیرایی پارک مطهر در محله سمزقند، مناسب‌سازی آرامستان متروکه محله نوده، مرمت جوی و کانال محله خین عرب، آسفالت معابر خاکی نوید، احداث فضای سبز در توس ۴۱، تعریض و بازگشایی خیام شمالی ۷۲ و امتداد اشکذری و… اشاره کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن