استانی

گزارش کامل سفر رئیس جمهور سیزدهم  به ایلام: عذرخواهی رئیسی از مردم استان

کد خبر : 42533

چهارمین سفر رئیسی به استان ایلام بود که البته ابتدا وزرا از شهرهای استان از جمله دهلران و مهران و ایلام دیدن کردند و به بررسی طرح ها و مشکلات این شهرستان ها پرداختند.

به گزارش صبح مشهد، سفر یک روزه رئیس جمهور سیزدهم روز جمعه ۲ مهر آغاز شد ابتدا وزیر بهداشت شامگاه پنجشنبه ۱ مهر روانه شهرستان مرزی دهلران شد و از بیمارستان شهدای دهلران دیدن کردند و سپس و بررسی مشکلات پرداختند و روانه مهران شدند.

جزئیات سفر رئیسی و وزرا به استان محروم ایلام

پس از وزیر بهداشت ، دکتر سید رضا فاطمی امین وزیر  صنعت،  معدن و تجارت ظهر ۲ مهر با استقبال مسوولان و از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

حضور در مزار شهدای گمنام شهرستان ایوان،  شرکت در جلسه شورای اداری،  بازدید از شرکت تعاونی۲۴۵۱سلفات پتانسیم،  دیدار با خانواده معظم شهدا،  بازدید از شرکت غشا گستر و شرکت فولاد زاگرس و نورد ایوان از مهمترین برنامه های سفر وزیر صمت به ایلام است.

وی همچنبن در ادامه با ورود به شهرستان چوار از مجتمع پتروشیمی و شرکت ارغوان گستر و شرکت پویا نخ بازدید ایلام و در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور خواهد یافت.

دیدارباخانواده شهدا وبازدید از تصفیه خانه شهرک صنعتی،  کلنک زنی و احداث تعداد ۷واحد  کارکاهی در شهرک صنعتی از دیگر برنامه های سفر سید فاطمی امین در شهرستان چوار است .وزیر صمت در پایان این سفر  در جلسه تشکل های  غیردولتی حوزه صمت حضور خواهد یافت.

تاکیر وزیر بهداست به سرعت بخشیدن واکسیناسیون در کشور

وزیر بهداشت در نشست شورای اداری دهلران افزود : یکی از اقدامات مهم دولت در این چند ماه اخیر بحث واکسیناسیون بود که عقب ماندگی ۹ ماهه گذشته را جبران کرد.

دکتر بهرام عین اللهی به مشارکت مردم در پیشبرد امور از ابتدای انقلاب تا کنون اشاره کرد و افزود: در بحث واکسیناسیون نیز مردم بخوبی عمل کردند و امیدواریم شاهد ریشه کنی کرونا باشیم.

وی به نشست شانگهای هم اشاره کرد و گفت: دومین موفقیت دولت بعد از واکسیناسیون کرونا، عضویت جمهوری اسلامی در پیمان شانگهای بود که نقش مهمی در رشد اقتصادی دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات نیروی انسانی بهداشت و درمان در استان ایلام و دهلران، یادآور شد: بهترین راهکار بومی گزینی است و باید در استان و شهرستان نیروهای مورد نیاز تربیت تا به سرمایه برای استان تبدیل شوند و ما آماده ایم که ظرفیت های بومی گزینی را افزایش دهیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از ماموریت های دولت سیزدهم رفع مشکلات مناطق محروم و کم برخوردار است و این مهم در کانون توجه دولت است، گفت: مسایل و مشکلات دهلران را از نزدیک رصد و پیگیر حل این مشکلات خواهیم بود.

وی با اشاره به مرز چیلات و نقش آن در توسعه منطقه گفت: بازاچه های مرزی در شرایط اقتصادی کنونی فرصت هستند و باید توسعه یابند.

وزیر بهداشت به سد میمه و مشکلات آن هم اشاره کرد و افزود: باید با تسریع در عملیات اجرایی آن زمینه بهره مندی اراضی کشاورزی منطقه و مردم از آن فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت با تلاش مضاعف برای رفع مشکلات شهرستان مرزی دهلران خدمتی ماندگار به مردم مرزدار و ولایت مدار این شهرستان انجام دهد.

صحبت های رئیسی در  آغاز سفر به ایلام

رئیس جمهور در ورود به ایلام: امیدوارم در این سفر گام‌هایی را در جهت رفع محرومیت استان برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی: استان ایلام دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعت و معادن است.

 تاکید رئیس جمهور بر بهره برداری سریع از سد کنجانچم

رئیس جمهور سیزدهم در بازدید از سد کنجانچم با توضیحات کارشناسان و مهندسین این پروژه، در جریان مزیت‌ها و اهداف احداث و تکمیل این سد و نیز اجرای طرح سامانه‌های انتقال و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مناطق گرمسیری استان ایلام قرار گرفت.

رئیس جمهوری در بازدید از سد کنجانچم در شهرستان مرزی مهران از توابع استان ایلام، اظهار کرد: کاری که در سد کنجان چم انجام شده  است اگر رها شود خسارات جدی به بار می‌آورد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی یادآور شد: غیر از عدم  عدم پیشرفت  کار، کارهایی که در این سد انجام شده است انها هم  دچار فرسودگی می شود  و  سرمایه ما از بین می رود.

وی افزود: حتما یکی از کارهای مهم ما این است که سد کنجان چم تکمیل شود و در در ظرف شش ماه آینده بر اساس اعلام مسئولان  کار شود که  مردم از ثمرات این سد بهره مند شوند.

رئیس جمهوری یادآور شد: به مردم وعده هایی در مورد این سد داده شده است و تاخیر در تکمیل این سد، می تواند موجب کاهش سرمایه اجتماعی شود.

تاکید نماینده دهلران بر انتخاب استاندار بومی

رییس مجمع نمایندگان استان: دو ویژگی مهم برای استاندار این است که مستقل تصمیم بگیرد و مقتدر عمل کند،استان دارای ظرفیت‌های زیادی برای توسعه است وقطعا فردی که در جایگاه استانداری قرار می گیرد باید توسعه محور، با برنامه و مسلط بر مسائل اقتصادی باشد،تلاش این است که استانداری در تراز وزیر یا معاون وزیر و یا استانداری که در دولت‌های قبل همسو با این دولت انتخاب شود.

علیزاده گفت: استاندار باید با نگاه عمرانی، فنی و اجرایی پای کار بوده و حساب و کتاب پروژه ها دستش باشد.

نماینده مردم دهلران،آبدانان، دره شهرو و زرین آباد ادامه داد:امروز یکی از معضلات کشور بویژه استان ما اطاله ی زمان پروژهاست و ما یک فردی را می‌خواهیم که بتوانند سر و سامانی به این وضعیت دهد.ما نمی‌خواهیم استاندار آینده وام دار کسی باشد لذا استانداری انقلابی، و جهادی با الویت نیروهای بومی که مستقل تصمیم بگیرد و مقتدر عمل کند مدنظر است.

علیزاده گفت: هرچند سبقه سیاسی برای ما اولویت نیست،در حال صحبت  کردن بر روی گزینه های مختلف هستیم، و امیدواریم به گزینه ی بومی برسیم.

ایلام تا کنون ایلام  ۱۹ استاندار تجربه کرده و ۲ استاندار بومی بودند که توان خود را گذاشتند و زحماتی کشیدند، اما ۱۷ استاندار هم غیر بومی بودند، به هر ترتیب این وزارت کشور است که تصمیم می گیرد، و ما هم مشورت می دهیم و تلاشمان بر این است که از نیروهای بومی باشد.

مهم ترین طرح‌های که رئیسی در استان ایلام به آنها پرداخت

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور:  رها شدن کار‌های اجرایی خسارت‌های جدی به دنبال داشته به‌طوری‌که موجب فرسودگی و کاهش اعتماد اجتماعی می‌شود.

رئیسی افزود: تحقق نیافتن طرح‌ها موجب هدر رفتن سرمایه می‌شود، مردم وعده اجرای این طرح را گرفته و تأخیر و تحقق نیافتن آن موجب هدر رفتن سرمایه می‌شود. بر اساس قول مسئولان ذی‌ربط طی ۶ تا ۷ ماه آینده این طرح اجرایی خواهد شد.

بازدید وزیر صمت از چند واحد صنعتی شهرستان ایوان ایلام

دکتر سید رضا فاطمی امین صبح امروز جمعه دوم مهرماه ماه  در سفر به استان ایلام از  ۴ واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی شهرستان ایوان بازدید و در جریان مشکلات این واحدهای صنعتی قرار گرفت.

این بازدیدها  از  شرکت تعاونی ۲۴۵۱ سولفات پتانسیم، شرکت غشا گستر و شرکت فولاد زاگرس و نورد ایوان انجام شد.

شرکت فولاد  سال ۹۲ کلنگ زنی و با ظرفیت سالانه ۵٠٠ هزار تن فولاد اسفنجی فعال می باشد.

در این مکان تولیدی ۱۶٠ نفر به صورت مستقیم و ۸٠٠ نفر غیر مستقیم مشغول کار هستند.

کارخانه نورد ایوان غرب  نیز در سال ۱۳۸۸کلنگ زنی و سال ۱۳۹٠ افتتاح و به بهره برداری رسید.

در این مکان صنعتی سالانه ۱۵٠  تا ۲٠٠ هزار تن  میلیگرد آجدار فولادی تولید و بیش از ۲٠٠ نیرو به صورت مستقیم  و غیر مستقیم در این مکان صنعتی مشغول کار  می باشند.

عمده محصولات این کارخانه ها به استان های همسایه ایلام صادر می شود.

دکتر سید رضا فاطمی امین  وزیر صمت صبح امروز جمعه دوم مهرماه به منظور بازید از پروژه تولیدی صنعتی وارد استان ایلام شد.

‍ ‍ مطالبات فرماندار ویژه دهلران در دیار وزیر بهداشت

فرماندار دهلران افزود: امیدواریم رفع مشکلات شهرستان مرزی دهلران بطور ویژه مورد عنایت دولت سیزدهم قرار گیرد.

مجید عسگری در نشست شورای ادرای دهلران با حضور وزیر بهداشت با اشاره به وسعت شهرستان و تعداد شهرهای و بخش ها و دهستان های این شهرستان گفت: این شهرستان با ۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق به این شهرستان در همه حوزه ها توجه ویژه شود

وی به ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان و تحت پوشش بودن ۸۵ درصد این اراضی توسط شبکه ها گفت:در حوزه نفت و گاز نیز ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰ هزار بشکه داریم که نیاز است در پروژه های کشاورزی و نفت و گاز دهلران تسریع ویژه شود و ان جی ال و پتروشیمی دهلران در موعد مقرر بهره برداری شوند.

فرماندار ویژه دهلران به راه های شهرستان هم اشاره و افزود: آزادراه پل زال به چیلات و جاده چمسرخ که دو بخش زرین اباد و سراب میمه از بن بست خارج و همچنین اتصال دهلران از سمت خوزستان به شبکه ریلی و تکمیل پروژه چهار بانده کردن دهلران به خوزستان از خواسته هایی است که انتظار داریم ویژه مورد عنایت دولت سیزدهم قرار گیرند.

عسگری به مشکلات آبگرم برای وسایل سرمایش مردم و خسارات ۲۰۰ میلیارد ریالی آن در طول سال به وسایل سرمایشی مردم گفت: طرح ساماندهی چشمه های آبگرم در دست اقدام که برای تکمیل آن ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی به فرسودگی زیرساخت های شهری هم اشاره و افزود: بعد از بازسازی بخش های موسیان، دشت عباس، مرکزی و شهرهای پهله و میمه بعد از جنگ خوب بازسازی نشده اند و برای تامین اعتبار و رفع مشکلات نیازمند کمک و مساعدت ویژه دولت هستند.

فرماندار ویژه دهلران تاکید کرد: سامانه گرمسیری ۶ هزار هکتار از اراضی دهلران را تحت پوشش دارد که برای تکمیل آن و تسریع در عملیات اجرایی به اعتبار نیاز است.

وی به نقش سد میمه در آبیاری ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی و جلوگیری از سیلاب هم اشاره و گفت: با تزریق اعتبارات مورد نیاز زمینه تسهیل در عملیات اجرایی این سد با بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شود.

عسگری بر ضرورت استقرار ادارات در دو بخش دشت عباس و سراب میمه هم تاکید کرد و گفت: امیدواریم در این دولت خواسته و مطالبه مردم محقق شود

صحبت های امام جمعه دهلران در دیدار وزیر بهداشت

دولت سیزدهم در برآورده کردن انتظارات مردم مرزدار و ولایت مدار دهلران همت ویژه کند و مشکلات دهلران را ویژه و جدی دنبال کند.

حجت الاسلام موسوی در نشست شورای اداری با حضور وزیر بهداشت با تاکید بر انتظارات ویژه از دولت سیزدهم برای رفع مشکلات دهلران گفت:دستور ویژه برای پذیرش بیماران دهلران در بیمارستهای دزفول در استان خوزستان مورد عنایت واقع شود.

وی بر ضرورت تامین پزشک و متخصص مورد نیاز از جمله بیهوشی،جراح و زنان و زایمان برای بیمارستان دهلران  تاکید و افزود:ارتقا سطح خدمات درمانگاه های شبانه روزی مود توجه قرار گیرد .

موسوی خواستار راه اندازی دانشکده پزشکی در دهلران شد و گفت:دولت از شرکت های فعال منطقه بخواهد در زمینه ساخت بیمارستان و تامین تجهزات و امکانات از جمله آمبولانس به شهرستان کمک کنند.

موسوی دهلران را قطب کشاورزی استان دانست و بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی تاکید و افزود:سهم مدیریت دهلران در استان باید مد نظر قرار گیرد .

وی توجه به طرح هادی،عمران شهری و روستایی،تکمیل فاضلاب دهلران و توجه به امکانات ورزشی و جاده های را نیز از مطالبات جدی برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت:مطالبه دانشکده پزشکی و پیراپزشکی در دهلران از مطالبات به حق می باشد.

دکتر کریمیان بازسازی و مرمت مراکز جامع سلامت زرین اباد را نیازمند اعتبار دانست و گفت:تامین دستگاه ام آر ای برای دهلران ضرورت دارد که باز هم به بودجه و اعتبار نیاز است.

وی خواستار تسریع در پذیرش بیماران دهلران در بیمارستانهای دزفول شد و افزود:تامین آمبولانس و ماشین اداری برای تسریع در ارائه خدمت در دهلران از دیگر ضرورتها هستند.

جزئیات سفر جواد اوجی، وزیر نفت پس از بازدید از طرح توسعه میدان نفتی آذر

وزیر نفت افزودند: استان ایلام نزدیک به ۳ درصد از ذخائر نفتی و گازی کشور را داراست. وزارت نفت از طریق شرکت‌های تابعه و بخش خصوصی در بخش بالادست در این استان برنامه سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری دارد. در پخش پایین‌د‌ست هم پروژه‌هایی بالغ بر ۲ میلیارد دلار تعریف شده است. بهره‌برداری از اولین پارک زنجیره صنایع تکمیلی پ‌پ در کشور و در استان ایلام در مجاورت پتروشیمی ایلام ظرف ۲،۳ سال آینده کلید زده می‌شود.

ماجرای عذرخواهی رئیس جمهور از مردم استان ایلام

رئیس جمهور در جریان سفر به استان ایلام: بخاطر شرایط کرونایی، همه مجبور به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستیم و به همین دلیل نمی توان اجتماعات عظیم مردمی را برگزار کرد.

وی افزود: باید در این سفر، در اجتماعات باشکوهِ مردم ایلام حضور می داشتیم که از مردم عزیز استان ایلام از این جهت عذرخواهی می کنم. ان شاءالله در وقت مقتضی خدمت عزیزان خواهیم رسید.

در پایان گفتنی است  رئیس جمهور در چهارمین سفر استانی خود صبح امروز به همراه تعدادی از وزرا وارد استان ایلام شد از جمله برنامه های سفر یک روزه رئیسی در ایلام را می توان به بازدید از سد کنجانچم، پایانه مرزی مهران، دیدار با نخبگان، حضور در جلسه شورای اداری و پیگیری مسائل و مشکلات استان اشاره کرد.

گزارش علی اکبر رضایی از استان ایلام

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن