اسلاید شویادداشت روز

بانوان و طلاق صوری!

کد خبر : 42524

امروز در رسانه ها مکرر در خصوص سوء استفاده بانوان از قوانین تامین اجتماعی سخن به زبان می آید
((دختران با طلاق صوری مستمری پدرشان را دریافت می کنند.))
چرا دختران این مسیر راطی می کنند ؟

نویسنده: سیمین یعقوبیان، مشاور امور بانوان کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی

صبح مشهد– آن چه که مشهود است بی انضباطی اقتصادی و نابسامانیهای اجتماعی است وقتی که کسب و کار واشتغال برای همه وجود ندارد ، وتورم روز به روز افزایش پیدا می کند وهیچگونه حمایتی از خانواده های با درآمد پایین انجام نمی شود چه انتظاری از خانواده بازماندگان خواهیم داشت .

آنان اذعان دارند پدران ما خوش حسابترین مشتری تامین اجتماعی و دارایی بودند .

ولی متاسفانه به علت بیماری‌های مزمن شغلی و… (بازنشستگی بهشون نساخت )خیلی زود فوت کردند. وزمانی کوتاه، از مستمری اندک خود بهره بردند .

خود قضاوت کنید از این پدری که دنبال نان حلال بوده است توقع دارید خانواده اش در چه سطحی ودر چه دهکی قراربگیرد .

قطع به یقین با توجه به مشکلات اقتصادی وفقر این گروه خود را محق دانستند و توجیه می کنند .این رفتارها مورد تایید ماهم نخواهد بود ولی مستحضر باشیدکه اینگونه خانواده ها به دلیل نیاز شدید تن به این کار (طلاق صوری) می دهند تا مرهمی باشد برای زخم های وارده اقتصادی به خانواده خود و این اقدام می تواند تبعات حقوقی سنگینی برایشان ایجاد کند ولی مجبور هستند و می خواهند زندگی‌شان حداقل امنیت و آرامش اقتصادی واجتماعی داشته باشد .

اگر امروز توازن و فرصت اشتغال بانوان در جامعه حفظ شود قطع به یقین زنان قدرتمندی هستند که پا به پای مردان فعالیت می کنند.

بانوان این سرزمین نمی خواهند قانون را دور بزنند
در قانون حمایت از خانواده اگر یادتان باشد مصوبه سال ۱۳۹۲ بود ولی سازمان تامین اجتماعی تمکین نکرد و باعث اقامه دعوی بیمه شده به دیوان عدالت اداری بود تا بحق اشان برسند که اخیرا پس از ۸ سال ابلاغ مجدد شد که خانم باردار می توانند از مرخصی ایام بارداری ۹ماه محاسبه شود.

اگر اصل ۲۰ قانون اساسی رعایت شود و حمایت کارگران و کارفرمایان خانم، رعایت شود از سکوت قانون ،برای رفع مایحتاج اولیه اشان استفاده نخواهند کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن