استانی

مدیرعامل آبفای استان خبر داد:

آب رسانی با تانکر به ۳۵۰ روستا در خراسان رضوی

کد خبر : 42276

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: خشکسالی و کم‌آبی تابستان امسال شمار روستاهای این استان را که با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند، به ۳۵۰ روستا افزایش داد.

به گزارش صبح مشهد، علوی افزود: این در حالی است که تابستان سال گذشته، تعداد روستاهایی که در این استان با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شدند، ۲۵۴ روستا بود.

وی بیان کرد: برای پاسخ گویی به نیاز روستاییان و تامین آب شرب آنان امسال ۴۰ تانکر سیار در اختیار شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برای آب‌رسانی به روستاها قرار گرفت.

علوی جمعیت روستایی زیر پوشش طرح آب‌رسانی خراسان رضوی در تابستان امسال را ۹ درصد اعلام کرد و افزود: این جمعیت در مدت مشابه سال گذشته تنها ۵ درصد بود که شمار روستاهای بی‌آب به دلیل خشک شدن قنات، کاهش آب چشمه‌ها و دیگر منابع آبی افزایش یافته است.

به گفته وی، این در حالی است که امسال طرح های مختلف آب رسانی برای رفع کمبود آب‌ روستاییان در ۱۰۰ روستای استان انجام شده است. علوی اظهار کرد: سال آبی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ به علت کاهش ۶۰ درصدی نزولات جوی یکی از خشک ترین سال های خراسان رضوی بود و از طرف دیگر گرمای هوا و قطع برق، مشکلات حوزه تامین آب را در استان بیشتر کرد و این در حالی بود که ۵۰ درصد از همکاران ما به کرونا مبتلا شده بودند و خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی و همراهی رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی شفاف، این وضعیت مدیریت شد. وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده وضعیت جوی حاکم بر خراسان رضوی تا نیمه اول پاییز امسال تداوم خواهد داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن