اقتصادی

مدیر معادن سنگ آهن احیاء سپاهان: راه اندازی پروژه فیلتراسیون برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است

کد خبر : 42252

مدیرعامل شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان گفت: برای تولید کنسانتره در این شرکت سالانه یک میلیون و دویست هزار مترمکعب آب نیاز است که با احداث واحد فیلتراسیون این عدد به حدود ۳۵۰ هزار متر مکعب کاهش پیدا کرد.

به گزارش صبح مشهد، مجید معصومی بیان داشت: کمبود آب در منطقه، مشکلات تامین آب کارخانجات و خطرات زیست محیطی ناشی از سد باطله و امکان استفاده از آب برگشتی در کارخانجات کنسانتره از مهمترین اهداف احداث پروژه فیلتراسیون بوده است.

وی مدت زمان اجرای این پروژه را ۲ سال عنوان کرد و افزود: این پروژه می تواند روزانه حدود ۸۰ درصد آب باطله را به سیستم برگرداند که با این کار هم مسئله زیست محیطی را رعایت می کنیم و هم آب را که عنصر حیاتی است به چرخه تولید باز می گردانیم.

مدیرعامل شرکت معادن سنگ آهن احیا سپاهان با اشاره به اینکه این پروژه باعث صرفه جویی ۴ میلیون یورو شده است، بیان کرد: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش تحقیقاتی ، آزمایشگاهی و ساخت و راه اندازی پروژه فیلتراسیون بالغ بر ۵/۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی بوده است.

معصومی خاطرنشان کرد: چرخه تولید کنسانتره در هر ساعت موجب تولید ۱۰۰ تن باطله می‌شود که تصفیه صنعتی و بازگرداندن آن به چرخه تولید روشی مناسب و موثر در رفع محدودیت منابع آبی و مشکلات ناشی از آن است.

وی صرفه جویی در مصرف آب این پروژه را ۸۵۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و ادامه داد: راه اندازی پروژه فیلتراسیون بطور مستقیم برای ۵۰ نفر در بخش های مهندسی، اپراتوری و تعمیرات اشتغال ایجاد کرده است.

معصومی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از استعدادهای بومی و توان داخلی، اظهار داشت: پروژه فیلتراسیون شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان بصورت ۱۰۰ درصد توسط متخصصان داخلی کشور طراحی و انجام شده است و بخش قابل توجهی از تجهیزات توسط سازندگان داخلی ساخته شده است، اجرا ، نصب و راه اندازی توسط شرکت های داخلی و با تکیه بر توانمندی های جوانان متخصص این مرزو بوم صورت گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن