اسلاید شواقتصادیستون اصلی

بازارهای روسیه آماده حضور شرکت‌های خراسان رضوی در این کشور هستند

کد خبر : 12181

رئیس شورای روابط ایران و روسیه گفت: بازارهای روسیه از حضور شرکت‌های خراسان رضوی در این کشور استقبال می‌کنند.
هیئات اقتصادی روسیه در نشستی مشترک با مسئولان خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از آمادگی کامل فدراسیون روسیه برای ورود کالاهای ایرانی به بازارهای بزرگ این کشور خبر دادند.
به گزارش صبح مشهد، در این دیدار رجب صَفَرُف رئیس شورای روابط ایران و روسیه در سخنانی ضمن توصیف توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شرکت‌های خراسانی برای صدور کالاهای ایرانی به این کشور، اظهار داشت: شرکت های ایرانی ظرفیت فوق العاده‌ای برای همکاری با شرکت‌های روسی در حوزه تجارت دارند، اما متأسفانه شناخت این شرکت‌ها و واحدهای تولیدی از قوانین و مقررات تجاری روسیه بسیار ضعیف است.
وی با اشاره به ضرورت رعایت استانداردهای روسیه برای صدور کالا و ثبت شرکت‌های تولیدی ایران در این کشور، افزود: با توجه به روابط بسیار خوب میان دو کشور، روسیه از صادرات کالاهای ایرانی استقبال می‌کند و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس شورای روابط ایران و روسیه سفر به خراسان رضوی را آرزوی دیرینه خود دانست و خاطرنشان کرد: سفر به ۱۴ استان جمهوری اسلامی ایران با هدف افزایش تعاملات اقتصادی صورت گرفته است و در این میان خراسان رضوی با توجه به ویژگی‌های صنعتی، تولیدی و برخورداری از زیرساخت‌های لازم از جمله فرودگاه و حمل و نقل ریلی و نزدیکی به مرزهای کشورهای آسیای میانه از اهمیت ویژه‌ای برای روسیه برخوردار است.
صفرف ضمن اعلام آمادگی دولت و فعالان اقتصادی روسیه برای همکاری تکنولوژیکی با ایران، تصریح کرد: تأسیس شرکت‌های خراسانی-روسی می‌تواند کمک ویژه‌ای به این امر بکند و دولت روسیه آماده همکاری‌های لازم در این رابطه است.
وی تأکید کرد: متأسفانه به‌دلیل فقدان مطالعه بازار و عدم شناخت کافی از بازار روسیه، ایران سودآوری میلیاردها دلار از این بازار بزرگ را از دست داده است.
در این نشست فرهاد پرند رایزن بازرگانی ایران در روسیه هم با اشاره به اینکه دولت از شرکت‌های ایرانی جهت حضور پایدار در بازارهای روسیه حمایت می‌کند، اظهار داشت: روسیه تنها در بحث قطعات خودرو، سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات دارد و این فرصت بسیار خوبی برای قطعه‌سازان خراسان رضوی است.
وی خواستار تأسیس شرکت‌های ایرانی و تبلیغات کالاهای ایرانی در روسیه شد و گفت: همه زیرساخت‌ها برای ورود کالاهای خراسانی به بازار روسیه فراهم شده است و در این زمینه دفتر تحکیم وحدت مسکو-تهران و رایزن بازرگانی آماده همکاری با واحدهای تولیدی است.
در این نشست همچنین سیدحسن حسینی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم در سخنانی با اشاره به مشکلات شرکت‌های ایرانی برای ورود به بازار روسیه، اظهار داشت: همکاری سفارت ایران در روسیه و رایزن بازرگانی کشورمان با فعالان اقتصادی تضمین‌کننده حضور موثر شرکت‌های ایرانی در روسیه است.
وی افزود: خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با برخورداری از ۲۹ انجمن تخصصی صنایع همگن و شرکت‌های توانمند برای توسعه روابط تجاری میان ایران و روسیه آمادگی کامل را در این زمینه و در جهت همکاری‌های دو طرفه میان ایران و روسیه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن