اسلاید شواقتصادی

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی مطرح کرد:

بودجه خراسان رضوی به چانه‌زنی بیشتر برای جذب سهمیه نیاز دارد

کد خبر : 43681

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: از نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود چانه زنی بیشتری در خصوص جذب سهمیه واقعی استان از بودجه سال آینده داشته باشند.

به گزارش صبح مشهد، محمد حسین روشنک در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که عصر پنجشنبه در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد با انتقاد از وضعیت بودجه سال ۱۴۰۱ استان افزود: خراسان رضوی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در ردیف ششم قرار گرفته است و در واقع این استان کمتر از استانهایی مانند اصفهان از بودجه سهم دارد.

رییس کانون کارآفرینی استان خراسان رضوی ادامه داد: این در حالی است که سطح درآمدی مردم خراسان رضوی و سقف جذب سرمایه ها و منابع استان از میانگین کشوری کمتر است.

استاندار خراسان رضوی هم در این خصوص گفت: مسایل و موضوعات در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱ خراسان رضوی جمع بندی شده است و طی نشستی با اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی بیشتر قرار می گیرد.

یعقوبعلی نظری افزود: خوشبختانه نمایندگان استان در مجلس دغدغه مسایل اقتصادی را هم در بخش خصوصی و هم بخش دولتی نیز دارند اما باید هماهنگی ها در این زمینه با آنان بیشتر شود.

وی ادامه داد: مسایل بودجه ای خراسان رضوی نیز با همراهی و هماهنگی نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است تا بتوان بهترین نتیجه را به دست آورد.

استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه زیرساختهای مهمی در استان در حال پیگیری است و در صورت جهش استان در حوزه های مختلف اقتصادی و جبران عقب ماندگیهای گذشته، افق روشنی پیش روی قرار می گیرد چرا که بسیاری از این مشکلات با توجه به ظرفیتهای طبیعی، مالی، انسانی و حقوقی که در خراسان رضوی وجود دارد قابل حل است.

نظری افزود: افق پیش روی ما در خراسان رضوی بسیار روشن است و در صورت نهراسیدن از خرده مشکلات و موانع سر راه و ارتباط قلبی و هماهنگی با یکدیگر بسیاری از مشکلات قابل حل است، عزم و اراده همه سازمانها و ادارات دولتی نیز باید بر راه اندازی و روان سازی باشد.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن