اقتصادی

یک تولید کننده صنعت آبزیان مطرح کرد:

افزایش ۵۰ درصدی قیمت ماهی طی امسال

کد خبر : 42186

یک تولید کننده و کارشناس صنعت آبزیان با بیان این که تولید ماهی قزل‌آلا ،امسال با کاهش مواجه شده است، افزود: قیمت ماهی قزل‌آلا از ابتدای سال حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و احتمالا این روند تا حدود آذرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش صبح مشهد، نخعی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تولید ماهی طی امسال با کاهش مواجه شده است، تولید کننده‌ها در سال گذشته به‌ دلیل سیلاب‌ها متحمل ضرر می‌شدند و امسال به دلیل کم آبی و قطعی برق در حال ضرر کردن هستند، به دلیل خشکسالی و کم آبی مجبور شدیم ماهی‌ها را به اجبار و در وزن‌های نامناسب از آب خارج کنیم.

وی افزود: خاموشی‌های اعمال شده برق باعث شده تا دستگاه‌های هواده اسپلش که در استخرهای ماهیان قرار دارد قطع شود، این دستگاه‌ها می‌توانند یک تن اکسیژن سازی در داخل آب انجام دهند و زمانی که یک تولید کننده ۱۰ تا ۱۵ تن ماهی دارد، بین سه تا پنج دستگاه اسپلش هم استفاده می‌کند که قطعی برق باعث خاموش شدن این دستگاه‌ها و در نتیجه کاهش اکسیژن آب می‌شود.

نخعی‌راد ادامه داد: خاموشی دو تا سه ساعته این دستگاه‌ها موجب تلف شدن ماهی یا از غذا افتادن و بی‌حال شدن ماهیان می‌شود و قطعی‌های پی‌درپی در روند تغذیه مشکل ایجاد می‌کند و دیگر نمی‌توان ماهیان را تغذیه کرد، وضعیت نابسامانی به وجود آمده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن