اقتصادی

قیمت لوازم خانگی در بازار کاهش یافت؟!

کد خبر : 44448

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: تقریباً ۸ شرکت طی ۶ ماه گذشته افزایش قیمت روی کالاهای خود اعمال کرده بودند که تا امروز تعدادی از آن ها قیمت‌ها را تعدیل و قیمت‌های قبلی را مجدد اعلام کردند.

به گزارش تسنیم، اوایل هفته جاری مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی به صنعت قابل اهمیت لوازم خانگی اشاره کرده اند و با ابراز گلایه از عملکرد برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی گفتند:« با وجود حمایت‌هایی که از این تولیدکنندگان شد اما گفته می‌شود برخی محصولات آن ها تا دو برابر افزایش قیمت داشته که نباید این گونه باشد.»

انتقاد رهبر انقلاب از تولیدکنندگان لوازم خانگی در افزایش قیمت ها در حالی مطرح می شود که از سال ۹۷ که برندهای کره‌ای به‌صورت خودخواسته و در راستای تحریم‌های جدید از بازار ایران خارج شدند، براساس سند برنامه ششم توسعه واردات لوازم خانگی به کشور نیز ممنوع و به‌نوعی عرصه فعالیت برای تولیدکننده داخلی بیش از پیش فراهم شد.

با این ممنوعیت ها توقع بر این بود که در طول این چند سال تولیدکنندگان ضمن ارتقای کیفی واحدها نقش پررنگی در جلب رضایت مصرف کننده داشته باشند اما در عمل در برخی از واحدها روند فعالیت و قیمت گذاری ها نارضایتی مردم را به وجود آورده است.به دنبال انتقادات رهبری از افزایش قیمت لوازم خانگی، وزیر صنعت با اعلام این که در دو سال گذشته افزایش قیمت قابل توجهی در لوازم خانگی داشته ایم، افزود: تلاش می‌کنیم خبرهای خوبی در خصوص کاهش قیمت لوازم‌خانگی در روزها و هفته‌های آینده به‌ویژه در حوزه جهیزیه داشته باشیم، به نحوی که برای جهیزیه تخفیف بسیار مناسبی در نظر خواهیم گرفت.

اکنون هشت شرکت تولیدکننده لوازم خانگی برای تحقق این امر اعلام آمادگی کرده اند. هم اکنون بررسی وضعیت بازار نشان می دهد تعدادی از شرکت های لوازم خانگی که به افزایش قیمت محصولات خود در دی ماه امسال اقدام کرده بودند قیمت ها را برگردانده اند و فروش براساس قیمت های قبلی انجام می شود.

در همین باره اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفته است: تقریباً ۸ شرکت طی ۶ ماه گذشته افزایش قیمت روی کالاهای خود اعمال کرده بودند که تا امروز ۹۰ درصد از آن ها قیمت‌ها را تعدیل و قیمت‌های قبلی را مجدد اعلام کردند.رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران افزود: البته بازار همچنان در رکود است و مردم قدرت خرید لوازم خانگی را ندارند زیرا بی تعارف باید گفت که قیمت‌ها گران است که آن هم از گران بودن قیمت مواد اولیه نشئت می‌گیرد. در واقع به دلیل گران بودن مواد اولیه قیمت لوازم خانگی بالا رفته است.

وی ادامه داد: کالا به اندازه کافی عرضه می‌شود اما به دلیل پایین بودن قدرت خرید و بالا بودن قیمت کالاها، تقاضای چندانی در بازار نداریم و مردم بیشتر به دنبال تعمیرات هستند تا این که کالای نو بخرند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن