اسلاید شوشهری

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی تأکید کرد:

استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی با هدف تسهیل ارائه خدمات به مراجعان محترم در ایام کرونا

کد خبر : 41996

به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی غلامعلی صادقی بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی با هدف تسهیل ارائه خدمات الکترونیکی به مراجعان محترم و کاهش مراجعات فیزیکی به مراکز قضایی در ایام همه گیری بیماری کرونا تأکید کرد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی در جمع مسئولان و مدیران با اشاره به تلاش بی وقفه دستگاه قضایی در جهت ارائه خدمت به شهروندان گرانقدر افزود: در شرایط کنونی که شاهد همه گیری این ویروس منحوس هستیم مسئولان باید در هر بخش و قسمت از تمامی ظرفیت های موجود قانونی برای ارائه خدمات هرچه مطلوبتر به مراجعان محترم استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اجرایی شدن برنامه های تحولی در مجموعه قضایی استان خراسان رضوی گفت: یکی از این برنامه ها شتاب بخشی ارائه خدمات الکترونیک حقوقی به شهروندان محترم با هدف کاهش مراجعان به مراکز قضایی است.
رئیس شورای قضایی خراسان رضوی افزود: بخشهای نظارتی موظف به اعمال نظارت ش بر نحوه عملکرد مسئولان به ویژه در حوزه مقابله با بیماری کرونا هستند و برهمین اساس شاهد اقدامات مناسبی در حوزه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، اداره کل بازرسی، اداره کل تعزیرات حکومتی و سایر اجزاء نظارتی استان هستیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: از مدت ها قبل ساز و کارهایی بر بستر اینترنت فراهم شد تا شهروندان محترم بتوانند بدون مراجعه به مراکز قضایی پیگیریهای حقوقی خود را به انجام برسانند و این روند در ایام کرونا تشدید شد؛ به نحویکه تنها از ابتدای مرداد ماه تاکنون بیش از یک هزار و ۲۵۰ مورد دادرسی به صورت الکترونیک برگزار شده است.

غلامعلی صادقی خاطر نشان کرد: هم اکنون شهروندان محترم می توانند برای گرفتن مشاوره های تخصصی حقوقی با شماره ۱۲۹ تماس بگیرند و یا هرگونه تخلف و سوء جریانی را از طریق سامانه های سجام و ۱۴۵ اطلاع دهند. از طرفی برای ثبت نام در سامانه الکترونیکی ثنا، ابلاغ الکترونیکی و یا پیگیری الکترونیک پرونده های قضایی می توانند به سایت دادگستری استان مراجعه نمایند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی افزود: با هدف کاهش مراجعان به مراکز قضایی به ویژه در ایام کرونا علاوه بر اجرای سیستم نوبت دهی الکترونیک برای مجتمع هایی مانند اجرای احکام و سایر مجتمع های قضایی، طی دستورالعملی به اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی اعلام شد تا با هدف توسعه دادرسی الکترونیک و استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات ویدئو کنفرانس و با توجه به زیرساخت های فراهم شده؛ از اعزام زندانیان به شعب و اجرای احکام خودداری کنند و صرفاً از طریق سیستم ارتباط از راه دور اقدامات حقوقی و قضایی لازم را به انجام برسانند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد تا با مدد الهی، عنایت ائمه معصومین علیهم السلام و تلاش مسئولان و همیاری آحاد جامعه بتوانیم از این شرایط نیز عبور کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن