استانی

۴۵۰ پروژه گذر از تنش آبی ۱۴۰۰ در خراسان رضوی در حال اجرا است

کد خبر : 41427

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اعلام کرد:۴۵۰ پروژه گذر از تنش آبی ۱۴۰۰ در خراسان رضوی در حال اجرا است.

به گزارش صبح مشهد، “سید ابراهیم علوی” این تعداد پروژه را شامل حفر و تجهیز چاه ، اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع ، مخازن ذخیره برای تعدیل مشکلات ناشی از خشکسالی دانست و تاکید کرد: با اجرای این پروژه ها هزار و۲۳۶ لیتر برثانیه به توان تولید آب شهرها و ۳۳۳ لیتر هم به ظرفیت آب شرب روستاهای استان افزوده خواهد شد.
وی خواستاراختصاص تامین شش هزار و۳۱۹میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های دردست اجرا شد و برخورداری آبفا از ۳۰ دستگاه ژنراتور دیزل برای تامین برق اضطراری روستاهای تحت پوشش را ناکافی ارزیابی کرد.

وی با اشاره به خدمت رسانی این شرکت به ۸۵ شهر و دوهزار و ۲۵۴ روستا در استان گفت: شرایط تامین آب سه میلیون و ۳۰۰هزار نفر جمعیت ساکن در نقاط شهری و روستایی با توجه به کاهش بارش ها در سال آبی جاری و افزایش دما به میزان شش درجه در قیاس با سال قبل ، بسیار سخت شده و این در حالی است که پیش بینی می شود گرمای هوا در سه ماه تابستان تشدید شود.

“علوی” از تعامل شرکت برق و آبفا برای تامین برق تاسیسات آب خبرداد و با بیان اینکه خراسان رضوی در شرایط سر به سر و ناپایدار تامین آب قرار دارد خاطر نشان کرد: قطع برق آبرسانی به مشترکان را سخت خواهد کرد با این حال این استان به مرحله بحران نرسیده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن