استانی

همه روستاهای خوشاب خراسان رضوی گازدار شدند

کد خبر : 52259

فرماندار خوشاب گفت: با بهره‌برداری از طرح گازرسانی به روستای عبدل‌آباد، تمامی مناطق روستایی این شهرستان غربی خراسان رضوی از مزایای گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

به گزارش صبح مشهد، محمود شم آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح گازرسانی به ۲ روستای حجت آباد و عبدل آباد با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال اجرا شد که یکی از این طرحها دهه فجر سال گذشته و آخرین روستا نیز همزمان با ایام عید سعید فطر به بهره برداری رسید.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح گازرسانی تمامی نواحی شهرستان خوشاب شامل سه منطقه شهری سلطان آباد، مشکان، نوده انقلاب و ۶۰ نقطه روستایی از گاز برخوردار شده اند.

فرماندار خوشاب گفت: شهریور ۱۴۰۰ نیز طرح گازرسانی به ۱۸ روستای شهرستان خوشاب در منطقه “دره یام” اجرا شده بود که هزار و ۳۳۴ خانوار روستایی از مزایای گاز بهره مند شده بودند.

شم آبادی ادامه داد: هم اینک تنها ایستگاه راه آهن شهرستان خوشاب و یک آبادی با جمعیتی کمتر از ۱۰ خانوار از گاز برخوردار نیستند.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در فاصله ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

این شهرستان مرکب از ۲ بخش “مرکزی و مشکان” دارای بیش از ۶۰ روستا است و ۳۲ هزار نفر، معادل ۸۶ درصد جمعیت خوشاب ساکن روستاها هستند.

خوشاب که پیش‌تر یکی از بخش‌های شهرستان سبزوار بود در چهارچوب تقسیمات کشوری مهرماه ۱۳۸۹ به شهرستان ارتقا یافت.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن