اسلاید شوشهری

شب‌های خراسان رضوی به ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد

کد خبر : 57379

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای شبانه در نواحی سردسیر این استان همراه با بارش باران و برف، هفته آینده به ۱۰ درجه زیر صفر و کمتر می‌رسد.

به گزارش صبح مشهد، «زهرا آهنگرزاده» با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی افزود: روند کاهش دما از امروز در این استان آغاز شده و تا روز سه‌شنبه هفته آینده ادامه دارد، از یکشنبه آینده خراسان رضوی روزهای سردی را سپری خواهد کرد.

وی ادامه داد: انتظار می رود از اواسط وقت امروز فعالیت سامانه ناپایدار و بارشی از مناطق شمالی و غربی استان شروع شود، افزون بر آن شاهد افزایش سرعت وزش باد در مناطق بادخیز خراسان رضوی خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: امشب و فردا بر شدت و گستردگی بارش ها افزوده خواهد شد. بارش ها رگباری با احتمال تندر خواهد بود و احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق مستعد استان وجود دارد.

وی افزود: همچنین با توجه به کاهش محسوس دما برای امشب در ارتفاعات استان بارش باران و برف و از اواخر شنبه شب تا دوشنبه بارش‌ها در خراسان رضوی به شکل باران و برف ادامه پیدا خواهد کرد. در نواحی کوهستانی و سردسیر نیز کولاک پیش‌بینی شده است.

آهنگرزاده گفت: هم استانی ها از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیرها خودداری کنند و از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و همچنین تمهیدهای لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از کاهش محسوس دما را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که پیش بینی می‌شود، کولاک برف، یخ زدگی و لغزندگی مسیرها، تشکیل مه و کاهش میدان دید و اختلال در سامانه حمل و نقل دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: کشاورزان و کسانی که شغل آنها وابسته به شرایط آب و هوایی است، تمهیدهای لازم را در نظر بگیرند.

آهنگرزاده گفت: در شبانه روز گذشته باخرز با ۶ درجه سلسیوس و سرخس با ۳۲ درجه به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط استان بوده اند، طی این مدت دمای مشهد نیز بین ۱۱ تا ۲۳ درجه در نوسان بوده است. بیشترین سرعت وزش باد هم در فریمان با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن