اسلاید شوشهری

با حضور شهردار صورت گرفت:

بهره برداری از پردیس مادر و کودک در مشهد

کد خبر : 41285

پردیس مادر و کودک روز گذشته طی مراسمی با حضور شهردار مشهد و جمعی از مدیران شهری به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، پردیس و پارک مادر و کودک با هدف ارائه خدمات به مادران، کودکان، افراد سالمند، زنان باردار و افراد معلول بهره برداری شد، این پارک در فضایی به وسعت ۸ هکتار و با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان ساخته شده است که از جمله بخش‌های این مجموعه می‌توان به زمین ورزشی، وسایل بازی، بخش سرگرمی و فضای استراحت اشاره کرد.

همچنین در این مجموعه یک ساختمان دوطبقه با خدماتی همچون سالن ورزشی کودک و مادر به‌صورت مجزا، اتاق نگهداری کودک، اتاق سنجش سلامت کودک و کافی‌شاپ و همچنین دوچرخه های اشتراکی بایدو در چند اندازه مناسب مادران و کودکان در اختیار شهروندان قرار گرفته است. این پارک برای کودکان با جنسیت دختر هیچ محدودیتی ندارد اما کودکان پسر فقط تا ۶ سالگی می توانند از این فضا در خیابان امامت ۴۹ بهره مند شوند.

محمدرضا کلایی شهردار مشهد نیز روز گذشته در مراسم بهره برداری از این پروژه خطاب به مادران مشهدی گفت: این که فرض کنیم مادری انتهای وظایف است و مادر باید خود را وقف فرزندش کند، نگاه اشتباهی است، مادر شدن شروع این وظیفه است که مادران بانشاط باشند. این مجموعه باید بهشت مادران و کودکان باشد، امیدوارم این مجموعه سنگ بنای تغییر نگاه ما به وظیفه مادرانه باشد. وی اظهار کرد: پروژه هایی همچون رودپارک، کشت پارک، پردیس مادر و کودک، پارکینگ آزادی و… از پروژه هایی است که در منطقه ۱۱ به بهره برداری رسیده یا در دست اقدام است، مدیریت پارک ملت به تنهایی کار بسیار بزرگی است، همچنین شهردار منطقه ۱۱ در بسیاری از پروژه ها پیشرو و در زمینه کسب درآمد، رضایت شهروندان و الکترونیک سازی بسیار موفق هستند.

کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز با بیان این که بوستان مادر و کودک مجموعه ای برای رفع تمام نیازهای مادران و کودکان است افزود: این بوستان در مجاورت خط ۳ قطار شهری قرار دارد و در کوتاه مدت نیز با هماهنگی شهردار، یکی از خطوط تاکسیرانی ۱۳۳ در این محل مستقر خواهد شد تا تردد بانوان تسهیل شود.

منتظری معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد هم در این مراسم گفت: پردیس مادر و کودک ششمین پردیس ویژه بانوان در این دوره مدیریت شهری و دوازدهمین پردیس بانوان در مشهد است. مریم عرب احمدی شهردار منطقه ۱۱ مشهد نیز گفت: تلاش ما بر این بوده است تا مجموعه ای ایجاد شود که تمام فعالیت های مادران و کودکان را پوشش دهد و هردو همزمان بتوانند از امکانات بهره مند شوند. در بخش دیگری از این مراسم هم بتول گندمی عضو شورای شهر مشهد گفت: این مجموعه در راستای مصوبه شهر همگان اجرایی و عملیاتی شده و دو قشر زنان و کودکان را هدف قرار داده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. نگهداری از کودک اون هم در این روزها که مدارس باز شده و خیلی از معلم‌ها دیگه باید برن مدرسه، خیلی سخت شده
    تا قبل از این هم مهد کودک‌ها تعطیل شدن و مادرها توی منزل خودشون از بچه‌ها نگهداری می‌کردن
    کاش تهمیدی اندیشیده می‌شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن