اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

اهدای ۳۵ هزار عروسک آهوانه در طرح آهوانه میان زائران مشهد

کد خبر : 11499

مدیر فرهنگسرای غدیر مشهد از آغاز طرح توزیع ۳۵ هزار عروسک آهوانه در میان زائران مشهد، خبر داد.
به گزارش گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد؛ سلطانی، با اعلام این خبر افزود: امروز مراسم اهدای عروسک‌های نمدی آهو که توسط دختران مشهدی تولید شده آغاز گردید.
وی از آغاز این طرح برای دومین‌بار خبر داد و گفت: تا امروز حدود ۳۵ هزار عروسک نمدی آهو توسط ۳۵ هزار دختر نوجوان مشهدی در قالب ۸۲۰ تشکل مسجدی به عنوان خادمان هنری امام رضا(ع) تولید شده است.
مدیر فرهنگسرای غدیر مشهد اضافه کرد: از امروز تا پایان دهه کرامت در ایستگاه‌های راه‌آهن، ترمینال و ایستگاهی در حرم مطهر امام رضا(ع) این عروسک‌ها به زائران کودک و نوجوان اهدا می‌شود.
وی در خصوص اهداف اجرای این طرح اظهار کرد: هدف از این طرح ترویج سوغات فرهنگی در شهر مشهد مقدس است، سالانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان از طریق خرید سوغات در مشهد گردش مالی به وجود می‌آید که متاسفانه بیشتر این سوغات‌ها کالاهای چینی بی‌هویت و کم‌ارزش هستند.
سلطانی ادامه داد: در همین راستا ما تصمیم گرفتیم طرحی جدی و برنامه‌ای مدون را برای جایگزینی سوغات‌های فرهنگی و ارزشمند برای زائران حرم مطهر رضوی اجرایی کنیم.
وی بیان کرد: در این طرح سعی کردیم با استفاده از ظرفیت توان تولیدی زنان خانه‌دار و نوجوانان که در ایام تابستان فراق بال بیشتری دارند، تولید محصولات فرهنگی مناسب با زیارت و امام رضا(ع) را داشته باشیم.
مدیر فرهنگسرای غدیر مشهد همچنین از توزیع حدود ۲۰ هزار عروسک طی سال گذشته در قالب طرح اولیه آهوانه خبر داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن