استانی

کسری آب شهر خواف با اجاره دو حلقه چاه جبران شد

کد خبر : 41253

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خواف گفت: کسری آب شهر خواف با اجاره دو حلقه چاه جبران شد.

به گزارش صبح مشهد، سید حسن رضائیان افزود: با تحویل این دو حلقه چاه با دبی ۱۵لیتر برثانیه از شهرداری و آموزش و پرورش ، مشکل کم آبی و قطعی آب شهر خواف در پیک مصرف تابستان جاری به حداقل می رسد.

وی با اشاره به پیگیری پروژه تجهیز دو حلقه چاه جدید حفر شده در شهر خواف اظهار داشت: با مدیریت فشار ، از هدر رفت ناشی از نشت شبانه هم جلوگیری می شود.

مدیر آبفای خواف همچنین یکی از برنامه‌های این امور را قطع انشعابات غیر مجاز و مشترکان پر مصرف اعلام کرد و گفت : از سال گذشته تا کنون بیش از ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز در شهرستان خواف جمع آوری شده است.

وی همچنین بیان کرد : ۱۷۴ مشترک در شهر خواف در جرگه مشترکان پرمصرف هستند که اخطار دریافت کرده‌اند و اگرتوصیه ها را رعایت و صرفه‌جویی نکنند ، آب این مشترکان نیز قطع خواهد شد.

وی بخشی از چالش های آب شرب شهرستان را مربوط به قطع برق دانست که منجر به افت فشار و در مقاطعی ، قطعی آب مشترکان می شود بنابراین با همکاری اداره برق خواف ، قطع برق مدیریت شد تا مشکلات بخش آب هر چه بیشتر کاهش یابد.

وی با اشاره به خدمت رسانی امور خواف به ۱۵ هزار مشترک ، از فرسودگی ۵۰ درصد خطوط انتقال و شبکه توزیع آب روستاهای این شهرستان و ۳۵ درصد شهر خواف خبرداد که باعث بروز شش هزار اتفاق در ۱۵ ماه گذشته شده است.

رضائیان طرح یک پارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی را یاد آورشد و اظهار داشت: در اجرای این طرح ۸۳ روستا تحت پوشش امور آب و فاضلاب شهرستان خواف قرار گرفت که در یک سال گذشته ۵۰ درصد مشکلات آب این روستاها رفع شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن