اخبار مهماستانیشهری

با مصوبه امروز شورای اسلامی شهر مشهد انجام می شود؛ کمک یک میلیارد تومانی شهرداری برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی

کد خبر : 16268

شهرداری مشهد مقدس مکلف شد به منظور تسهیل در فرآیند تعلیم و تربیت کودکان استثنایی، نسبت به ارایه خدمات ایاب و ذهاب به دانش آموزان استثنایی و با نیازهای ویژه با نظارت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، تا سقف مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات کمک به اقشار آسیب‌پذیر بودجه سال ۹۷ اقدام نماید.

شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در بیست و چهارمین جلسه علنی خود به کمک یک میلیارد تومانی شهرداری برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در سال ۹۷ رای مثبت داد.
به گزارش صبح مشهد، بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در دوره پنجم با سخنان و نطق پیش از دستور حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رییس و رییس این جلسه علنی و همچنین نطق پیش از دستور سید مسعود ریاضی، رییس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس آغاز شد و با سخنرانی مظاهریان، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه یافت.
دومین دستور کار این جلسه علنی بررسی نظریه مشترک کمیسیون عمران و شهرسازی و حقوقی و نظریه کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون حمل و نقل در زمینه بازگشایی و تحصیل حریم بزرگراه آزادی بود.
احمد نوروزی، رییس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این خصوص اظهار کرد: صنایع محور غرب نامه‌ای نوشته و مسایلی را مطرح کرده‌اند. به دلیل ضرورت تعامل به بخش خصوصی، تقاضا داریم تا از دستور کار خارج و هفته آینده بررسی شود. ما باید حافظ منافع مردم و شهرداری باشیم.
مجتبی بهاروند، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز اظهار کرد: شعار ما تعامل با بخص خصوصی بود اما برای بررسی این لایحه از بخش خصوصی دعوت نکرده‌ایم که قصوری در این زمینه صورت گرفته است.
محمدرضا حسین‌نژاد، معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد مقدس نیز در این خصوص گفت: سابقه این موضوع به شورای گفتگوی صنعت استانداری بر می‌گردد. در اینجا هدف ما بازگشایی سریع‌تر محور آزادی بوده است تا شان شهر امام رضا(ع) رعایت شود و پروژه‌های در نظر گرفته شده در این محور اجرایی گردد.
در نهایت بر اساس پیشنهاد ۵ نفر از اعضا و رای مثبت سایر اعضای شورای اسلامی شهر، این لایحه به مدت یک هفته از دستور کار خارج شد.
کمک یک میلیارد تومانی شهرداری برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی
دیگر دستور کار این جلسه علنی نیز به بررسی نظریه کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص طرح کمیسیون حمل و نقل و ترافیک پیرامون نامه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با موضوع درخواست ارائه خدمات ایاب و ذهاب به دانش آموزان استثنایی و با نیازهای ویژه اختصاص داشت.
بتول گندمی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در این مورد گفت: بر اساس درخواست اداره کل آموزش و پرورش، مقرر شد بخشی از هزینه ایاب و ذهاب کودکان استثنایی توسط شهرداری مشهد پرداخت شود.
وی افزود: قبلا تا سال ۸۵ این هزینه توسط دولت پرداخت می‌شد که از آن زمان قطع شده است. از سال ۹۲ دولت مجددا بخشی از هزینه‌ها را تامین کرده اما ۴۰ درصد از هزینه‌ها را هنوز خانواده‌ها پرداخت می‌کنند.
گندمی خاطرنشان کرد: ۲۹۰ میلیون تومان در ماه هزینه ایاب و ذهاب کودکان استثنایی است که توسط خانواده‌ها پرداخت می‌شود.
وحید برکچی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد مقدس نیز در این خصوص گفت: بهتر است کارگروهی متشکل از نمایندگان شهرداری و آموزش استثنایی تشکیل شود تا تقسیم این اعتبار صورت گیرد.
در نهایت پس از صحبت‌های موافقان و مخالفان، نظریه کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد و بر اساس آن به شهرداری مشهد مقدس مکلف شد به منظور تسهیل در فرآیند تعلیم و تربیت کودکان استثنایی، نسبت به ارایه خدمات ایاب و ذهاب به دانش آموزان استثنایی و با نیازهای ویژه با نظارت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، تا سقف مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات کمک به اقشار آسیب‌پذیر بودجه سال ۹۷ اقدام نماید.
تخفیف به ایثارگران و رزمندگان در استفاده از غرفه‌های بازارهای سیار شهرداری
چهارمین دستور کار بیست و چهارمین جلسه علنی، بررسی نظریه کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون خدمات شهری در خصوص طرح کمیسیون ویژه ایثارگران در زمینه تخفیف به ایثارگران و رزمندگان در استفاده از غرفه‌های بازارهای سیار بود.
مسعود ریاضی، رییس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این خصوص عنوان کرد: چه نیازی هست تا ما با تصویب این طرح، شان جانبازان را خدشه‌دار نماییم.
حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در باره این طرح تصریح کرد: این طرح به استناد طرح مصوب مجلس است. ما کاری هم نداریم که بعدا ایثارگر این مجوز را خودش استفاده می‌کند یا می‌فروشد چه بسا که در وام‌های جانباز ی نیز همین اتفاق رخ می‌دهد.
بهروز کیانی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهدمقدس نیز در این باره عنوان کرد: حدود ۴۲۵ نفر ایثارگر شامل این مصوبه در بازارهای شهرداری شاغل هستند که این مصوبه بار مالی حدود ۳۰ میلیون تومان در ماه را به ما تحمیل خواهد کرد. مصوبه قبلی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم ماهیانه ۶۰ میلیون تومان بار مالی به شهرداری تحمیل می‌شود که سر جمع از هر دو مصوبه سالیانه یک میلیارد تومان هزینه به ما تحمیل می‌شود.
خلیل الله کاظمی، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد مقدس نیز در این خصوص گفت: باید در این مصوبه صراحت داشته باشد که خود افرادی که مجوز دریافت می‌کنند فقط خودشان بتوانند از آن استفاده نمایند و نتوانند به دیگران واگذار نمایند.
با تصویب این نظریه، یک تبصره به تبصره‌های اختصاصی بودجه سال ۹۷ سازمان میادین، میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری به شرح زیر الحاق شد:
تبصره دو الحاقی: شهرداری مشهد مقدس مکلف است به منظور حمایت از ایثارگران، نسبت به صدور مجوز بازارهای سیار میادین، میوه و تره‌بار وفق مفاد ۳۴ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و با اعمال ۵۰ درصد تخفیف اقدام نماید.
در آخرین دستور کار این جلسه علنی نیز، با بررسی نظریه کمیسیون برنامه و بودجه، در خصوص نامه هیات امنای مرکز پژوهش‌های شورای شهر مبنی بر بازنگری و اصلاح اساسنامه این مرکز، این اساسنامه به تصویب رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن